Skifte kobling og gearkasse

Hej derude,

Ja, jeg har haft tråd lidt tidligere omkring min mors gamle bil - men det er noget andet, der er galt:

En Nissan sunny 1995, 4 dørs kørt ca 150.000 km.

Har fået at vide, at der skal skiftes kobling og gearkasse - kan det svare sig og hvad kan det mon koste billigst muligt?

Hilsen Torben
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at skrive hvorfor denne næsten nye bil skal have skiftet gearkasse.
René
En ny box koster kassen og det tror jeg ikke at resten af bilen kan bære men hvis i kunne finde en brugt så måske når nu alligevel koblingen skal af.Hvis skidtet virker og i kender lydene så kan den såmænd køre mange år endnu.
René
Det forekommer mig en smule voldsomt, at rekommandere en ny gearkasse til en vogn af den kaliber.
Jeg vil gætte på, at den aut. Nissandistributør formentlig vil opkræve et beløb i omegnen af kr. 25.000 + moms for en sådan herlighed + kobling osv. Mon ikke værdien på Nissannen er meget sammenlignelig med min Mohamedeo 1995, og den kan vist koste 8-10.000 kr. som nysynet og ikke er for rusten og sløj.

Hvis du er meget forliebt i vognen, skal du nok følge ALB's råd, eller se dig om efter en afløser. Der kommer en dag, hvor man skal erkende at ens gamle kærlighed ikke dur længere! Det har jeg selv så smerteligt erfaret.

Med venlig hilsen
ktm

 

.... men den stakkels mand, har jo kun lyttet til sin kones 3. håndsrygte. Hvis nu en erfaren mekaniker kørte en tur i den og sagde god for en omb.kobl. er der da til julegaver. Jeg mener 150.000 km - så skal den have været kørt tør for olie i kassen eller smadret i syncromeshen

 

Annonce
Hvis bilen kan køre og skifte gear må den vel siges at opfylde sit formål, en bil på den alder skal ikke have kosmetiske reparationer.
... Pas på den kone der! Næste gang er hun n ø d t. Til at have 4 par nye sko, for hun har hørt de gamle kan miste hælen!!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis