Skrue skruer ud af dør og karm

Hej

Jeg har en gammel kælderdør, som jeg gerne vil skrue hængslerne af. De er nemlig af samme udseende som resten af hængslerne i stueetagen, hvor jeg mangler et sæt.

Men hvordan får man de gamle skruer med lige kærv ud af dør og karm? Jeg har renset det gamle maling af, men de sidder urokkeligt fast. Er der et eller andet smart trick, ud over at bore hovedet af skuen? Det sidste er ikke helt optimalt, da jeg jo skal have monteret nye hængsler på kælderdøren, og dermed er det ikke så smart at de gamle skruer uden hoved sidder tilbage.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tag en flad skruetrækker der passer til skruen, og sæt den i. Med en bankeklods kan du slå på skruetrækkeren for på den måde at løsne dem lidt. Du kan også skære hængsel og skruer fri, hvis du ikke skal bruge karmen mere..

Elektronikteknikeren
Ja find en skruetrækker der passer til kærven, slå så på enden af skruetrækkeren, med en hammerm, gerne nogle gode bask
Så Skal de Skruer nok løsne sig....

mvh jens
Prøv eventuelt at "forsøge" at skrue skuen lidt i..., dermed får du den løsnet, og du får ikke ødelagt kærven.

Alternativt, kan det jo blive nødvendigt at bore skruen ud...der findes et stykke værktøj som hedder en orne-pik(fordi den har en slags udvendigt gevind, som er links) som du kan skrue ned i et hul du borer i skruen, og dermed trække den ud, men det er helt sikkert den sidste løsning.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ellers kan en slagskruetrækker sikkert klare det.

En varmluftpistol kan måske også løsne den, hvis det er rust der er problemet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også