Danfoss Living

Hej Alle

Hvordan optimerer jeg bedst muligt varmeforbruget i mit hus (170 kvm)? J

Jeg tænker på den daglige drift, indstilling af varme i hvert rum samt natsænkning.


Jeg har fjernvarme som primær varmekilde og har en brændeovn, som jeg ønsker at benytte en hel del!


Netop nu skal jeg i gang med at montere mit nye Dantherm HCH5 anlæg.

Nu har Danfoss lavet det her nye Living system, som tiltaler mig lidt. Men kan det være en fordel med sådan et system sammen med genveks?


Alle foreslag er velkomne.

På forhånd tak.


Mvh

Kim Glerup

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør du ved at sørge for at dit hus er ordentligt isoleret, og at du husker at udlufte grundigt hver dag i mindst 5 minutter. Og ellers husker at lukke dørene også indendører hvis du har forskellige temperaturer i dine rum.
Hej Håndværker!


Nu ved jeg ikke hvilken type håndværker du er, men jeg mener ikke det er nødvendigt at udlufte når man har installeret et genveksanlæg? Ligeledes skal man vist heller ikke lukke diverse døre osv inde i huset!?

Jeg søgte et fornuftigt svar på anvendelsen af disse forskellige varme / luftanlæg i forbindelse med udnyttelsen af fjernvarme. Logisk nok lukke jeg min hoveddør efter mig.

Ret mig hvis jeg tager fejl.

Andre gode fif og synspunkter er meget velkomne.

Mvh

Kim Glerup
Skrevet af Kim Glerup på 22 okt 2012 18:23
Hej Alle

Hvordan optimerer jeg bedst muligt varmeforbruget i mit hus (170 kvm)? J

Jeg tænker på den daglige drift, indstilling af varme i hvert rum samt natsænkning.


Jeg har fjernvarme som primær varmekilde og har en brændeovn, som jeg ønsker at benytte en hel del!


Netop nu skal jeg i gang med at montere mit nye Dantherm HCH5 anlæg.

Nu har Danfoss lavet det her nye Living system, som tiltaler mig lidt. Men kan det være en fordel med sådan et system sammen med genveks?


Alle foreslag er velkomne.

På forhånd tak.


Mvh

Kim Glerup


Jeg kan ikke se af danfoss living giver nogen som helst forskel om du har genveks eller ej.

Det kan nok give en lille besparelse, men de 23% de skriver i deres annoncer er vist meget tvivlsomt, dog har termostaten den funktion at den lukker for varmen hvis den oplever et større temperaturfald(som der ville være hvis man åbnede vinduet) og hvis folk ikke er vant til at lukke for termostaten når de lufter ud, jamen så kan danfoss living sikkert nok give en større besparelse der, eller gætter jeg på besparelsen nok nærmere er under 5%.
Du kan optimere på f.eks. temperaturen til varmt brugsvand. Det bør ikke være mere end 50 grader ud af hanen på fjerneste tappested.
Living Connect kan give dig en besparelse på omkring 10 - 12% om året ved at du laver natsænkning og sænker temperatur når i f.eks. er væk på ferie m.v.
Skal du / i højere op i besparelse kræver det også at I sænker temperaturen i dagtimerne når der ikke er nogen hjemme.
Så kan du gå alle rør/varmeinstallationen efter og efterisolere rør alle steder hvor der mangler eller kun er lidt isolering.

Jeg ved ikke hvordan Danfoss Living vil spille sammen med dit Genvexanlæg. Genvexen skal jo kunne håndtere, at du f.eks. sænker temperateuren til 17 grader om natten.
Har du opvaskemaskine, som kan tåle varmt vand i tilløbet, så kan den tilkobles det varme vand. Gevinsten afhænger her af differencen mellem dit strømpris pr. kWh og fjernvarme ditto.
Det giver en pæn årlig besparelse.

CanAlt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis