m2 pris på udhus

Jeg skal have forsikret et af mine udhuse, det er dog idag noget større end hvad jeg ville bygge hvis det hele brændte/væltede en dag, så der er jo ikke rigtig nogen grund til at nyværdiforsikre det. Udhuset er fra 1976 409m2 dbl. mur stålspær tagplader og beton gulv. Jeg kunne sagtens nøjes med det halve, men hvad er m2 prisen på sådan et hal byggeri. også skal en sum forsikringsprisen jo holdes op mod nyværdiforsikringsprisen for at se om der er noget nævneværdigt at spare.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Står der 409 m2   Og hvad betyder  dbl.  ???

Og så er det da vist en noget kuriøs forsikringsmodel du har fundet frem til?

Nyværdiforsikre kun til bygningens halve værdi!!!

Hvornår skal vi komme og spille til ildebrand? 



Et vildt gæt mon ikke "dbl mur"    betyder dobbelt mur?

mvh jens
Det var vi da ikke helt uenige om Koluda

mvh jens
Åhhh ja 409 m2 og ja dobbelmur.
Udgangspunktet er at jeg har rigelig med m2 udhus, det er forholdsvis nyt, og jeg kan ikke rigtig se hvordan det skulle kunne få skader, der er ikke rigtig noget indeni der kan brænde, og hr. Storm kan næppe vælte det hele. Skulle det, mod forventning, komme helt af dage, kunne jeg aldrig drømme om at bygge det hele op igen, det halve er rigeligt, men det er faktisk ikke en mulighed hvis det er nyværdiforsikret, så skal det bygges op på soklen. Så derfor ville jeg gerne vide hvad det skulle koste at rejse 200 m2 udhus. Så kan jeg jo altid sammenligne priserne på de forskellige forsikringer, og derefter vudere hvad der tiltaler mig mest.
Det virker som om i syntes det er en underlig tankegang, jeg forstår ikke helt hvorfor, lad os nu antage at jeg forsikre den for 1.000.000,- der kan ske meget skade på det hus før den værdi er nået, og skulle uheldet være ude, kan jeg jo bygge meget udhus for 1.000.000,-
Hvis du underforsikrer dir hus, får du tilsvarende MINDREprocentmæssigt i erstatning. Desuden mener jeg ikke du kan forsikre et "udhus" for mere end 10-15% af værdien

 

Ved ikke hvor meget dit 409 m2 udhus - med dobbeltmur - koster! :o)

Men med kuriøs så mener jeg spekulativ!

Hvis nu HALVDELEN af udhuset brænder! Er det så den ½-del du har nyværdiforsikret - eller den del du IKKE har nyværdiforsikret???

Eller du kan jo ikke nyværdiforsikre hele udhuset og så selv bestemme hvilken halvdel du evt. vil genopføre.

Det er vel en brand- eller stormskadeforsikring du vil oprette? Og ikke forberedelsen af en nybygningskonto?

Skrevet af uldal på 22 okt 2012 18:03
Hvis du underforsikrer dir hus, får du tilsvarende MINDREprocentmæssigt i erstatning. Desuden mener jeg ikke du kan forsikre et "udhus" for mere end 10-15% af værdien

Det lyder underligt, det vil sige at hvis alt vælter så kan jeg kun genopbygge 10-15%
Det kan jeg ikke forestille mig er rigtigt

Skrevet af Sitting Bull på 22 okt 2012 20:56
Ved ikke hvor meget dit 409 m2 udhus - med dobbeltmur - koster! :o)

Men med kuriøs så mener jeg spekulativ!

Hvis nu HALVDELEN af udhuset brænder! Er det så den ½-del du har nyværdiforsikret - eller den del du IKKE har nyværdiforsikret???

Eller du kan jo ikke nyværdiforsikre hele udhuset og så selv bestemme hvilken halvdel du evt. vil genopføre.

Det er vel en brand- eller stormskadeforsikring du vil oprette? Og ikke forberedelsen af en nybygningskonto?

Jeg tror du misforstår, det er hele huset jeg vil sumforsikre frem for at nyværdiforsikre, det andet lyder lidt kringlet og det tror jeg ikke man kan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis