Faldstammen tilstoppet - kan jeg selv rense?

Hej med jer

Jeg har et hus i 2 etager (stue/kælder) - og der har længe været udfordringer med at afløbet på badeværelset i stueetagen ofte blev tilstoppet. Nu virker det som om at faldstammen er tilstoppet længere nede, for hvis vi tager bad i stueetagen, bliver der "højvande" i toilettet på badeværelset i kælderen, og vandet løber til sidst over i toilettet.

Spørgsmålet går nu på, om det er nogenlunde lige til selv at rense det, og hvordan det nemmest gøres? (det jeg er i tvlv om er, hvilket udstyr jeg bør bruge - og hvor jeg skal tilgå det fra) - hvis det er relevant så går faldstammen helt op til taget hvor der er en udluftning - i tilfælde af at man måske nemt kunne tage noget ned oppefra og rense med.

Lad mig høre fra jer! 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis vandet står op, af toileter i kælderen, er det ikke din faldstamme der er stoppet.
Men afløbet fra toilettet i kælderen, og videre ud til din skelbrønd.


mvh jens
Du kan måske godt forsøge dig med selvrensning - men det er noget værre l...

Som Je-ns foreslår så let dækslerne til eventuelle brønde, (eller de skal nok findes først). Så er det nok ikke så svært at se hvor der er forstoppelse!

Et almindeligt rensebånd og/eller en vandslange der kan spule lidt i rørene, (helst fra brøndsiden jo). Så lykkes det måske at fjerne forstoppelsen!

Men ellers er der vel slamsugningsfirmaer i lokalområdet! Og hvis du har åbnet dækslerne til brøndene - så du ikke har en 20 tons slamsuger holdende i indkørselen i timevis - så klarer den nok hurtigt det lille problem!
en svupper i nederste toilet kan mange gange klare det akutte problem, men løser nok ikke det grundlæggende. Har direkte adgang til kommunal kloark eller har du septitank ?

allan
http://www.youtube.com/watch?v=3VLIy5n1q1I&feature=related

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Den der har jeg prøvet. Jeg satte en haveslange til gulvafløbet ved siden af nederste toilet og satte mig ved den åbnede gennemløbsbrønd. Det tog ca en halv time i frostvejr - førstbgav det et drøn pg derefter kom der en uendelige stang af skridtbind, papir ukendelige partier osv. Efter en formaning til de unge mennesker i huset, var det overstået. Pas også på, hvad du byder køkkenvasken af varme fedtprodukter. Pludselig er hullet derude ikke stort nok og afkølet sammensta,pet fedt er altså svært at fjerne - men find brøndene først, de er måske tilstoppede ... Eller værre et rør er brudt sammen pga rotter

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis