gulvvarme kreds, hvilken styring

Er der nogen herinde der ved hvilken gulvvarme styring som kan opfylde følgende behov:

1. Skal styre 2 kredse (det kan nok de fleste)
2. Skal have et uge ur som kan natsænke med forskælige tidspunkter for hver dag.
3. Skal kunne fjernstyres via sms/internet.

Formålet med fjernstyring vil være at have mulighed for at aflæse de 2 kredses temperatur og evt hæve temperaturen hvis ønsket, umidelbart vil jeg fortrække en internet baseret løsning da det giver et bedre overblik.

Styringen må gerne kunne håndtere nogle eksterne udgange eller påmonteres ekstra temperatur følere så jeg f.eks. Også kan aflæse vb temperatur

(det er til et sommerhus)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske lidt overkill, men ser ud til at opfylde mine ønsker....IHC er måske en god løsning,
har Internet adgang og kan sættes op som fantasien ønsker....
det kan jo så også bruges til andre sjove ting - jeg har prøvet at have vandskade 2 gange pga. sprængte vandrør, så måske en vandføler....og en pir føler til at melde at huset er i brug (eller ubudne gæster).

det er ikke sikkert at det bliver meget dyrre end at købe en dedikeret gulvstyring + sms/internet modul - de gulv styringer jeg har set løber også op, og dertil skal lægges en eller anden form for fjernstyring oven i.

IHC har klart større fremtids perspektiv set i forhold til at der er andre funktioner som nemt kan tilkobles/udbygges.
er der nogen her som har erfaring med IHC og evt. programmerings begrænsinger ?

jeg tænker at den skal have et udgang som "kalder på varme" var varmepumpen og at den skal kunne styre de 2-3 varme kredse afhængig af retur temperaturen i de enkelte kredse.



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis