Mursten malet, kan det fjernes

Dem vi har købt huset af, har været lige kreative nok da de malede soklen af vores hus. Med andre ord, de har malet 1-3 rækker mursten også af en eller anden grund.

Er der på nogen måde man kan fjerne dette maling uden at ødelægge murværket?


Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det er nærmest umuligt at fjerne uden at tage overfladen af stenen med også, også sidder det jo stadig i huller osv. i stenene.

Du kan jo prøve med en stålbørste til at begynde med, og se hvor godt det sidder fast.
Spild af tid.

Køb noget mere maling og mal resten af muren! :o) Eller ihvertfald op til og med 3. skifte over trappeafsatsen!

Eller beklæd med sokkelklinker eller hjemmebrændte mosaikstifter eller glasserede klinker - i eget design naturligvis!!! :o)

Det kan også være der er en grund til at de sten er malet. F.eks. har trappen sikkert været saltet og det har sprøjtet på stenene. Og de har så taget skade. Jeg ville nok overveje en løsning, hvor malingen bliver siddende, men hvor der laves en pænere finish.
Lav en løsning hvor du maler op. Det er umuligt at få alt det der væk.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Puds hele huset op og mal det.....

;-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Pokkers, ja jeg tænkte det nok, men vidste jo også der var nogle kloge hoveder herinde der måske havde den smarte løsning.
Jeg kan se de har malet med træmaling... De har virkelig ikke gået op i noget... Suk


Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
Hvad med noget grafitti fjerner eller sådan noget som dette: http://www.thy-clean.dk/shop/graffitifjerner-staerk-275p.html Eller skal jeg bare accepterer et tabt slag og få kridtet stregerne ordenlig op.

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
Hvis det er "træ-maling" kunne det måke, fjernes med en højtryksrenser.
Evt kunne det først smørres ind i brun sæbe, som der trykke et lag platik imod, og lad det sidde i et døgns tid, og så højtryksrense.

mvh jens
Alt efter stenenes alder ville jeg aldrig begynde med en højtryksrenser. Du risikerer at lave større skader end den nuværende, som kun er kosmetisk.

Men du kan jo også overveje at skifte stenene, hvis du ikke kan leve med at pudset det op som en kunstig sokkel (hvilket ellers ville være pænt). Det drejer sig vel kun om 20 sten, som du måske har et andet sted, hvis du skal have lavet et større vindue eller lignende.
Jeg har ingen erfaring med noget i denne stil, men jeg kan da huske at der var en ung mand på en skole for et par år eller 15 siden der malede et stort maleri (1X4 mtr) på en lokal skoles murstensvæg med spraymaling.

Der kom et firma og fjernede hele skidtet og man kunne ikke se det bagefter på stenene...

Jeg ville helt bestemt prøve graffitifjerner!

Hvis det blev noget skidt ville jeg skifte stenene en efter en.

Mvh Mærsk

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også