Mursten malet, kan det fjernes

Dem vi har købt huset af, har været lige kreative nok da de malede soklen af vores hus. Med andre ord, de har malet 1-3 rækker mursten også af en eller anden grund.

Er der på nogen måde man kan fjerne dette maling uden at ødelægge murværket?


Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det er nærmest umuligt at fjerne uden at tage overfladen af stenen med også, også sidder det jo stadig i huller osv. i stenene.

Du kan jo prøve med en stålbørste til at begynde med, og se hvor godt det sidder fast.
Spild af tid.

Køb noget mere maling og mal resten af muren! :o) Eller ihvertfald op til og med 3. skifte over trappeafsatsen!

Eller beklæd med sokkelklinker eller hjemmebrændte mosaikstifter eller glasserede klinker - i eget design naturligvis!!! :o)

Det kan også være der er en grund til at de sten er malet. F.eks. har trappen sikkert været saltet og det har sprøjtet på stenene. Og de har så taget skade. Jeg ville nok overveje en løsning, hvor malingen bliver siddende, men hvor der laves en pænere finish.
Lav en løsning hvor du maler op. Det er umuligt at få alt det der væk.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Puds hele huset op og mal det.....

;-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Pokkers, ja jeg tænkte det nok, men vidste jo også der var nogle kloge hoveder herinde der måske havde den smarte løsning.
Jeg kan se de har malet med træmaling... De har virkelig ikke gået op i noget... Suk


Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
Hvad med noget grafitti fjerner eller sådan noget som dette: http://www.thy-clean.dk/shop/graffitifjerner-staerk-275p.html Eller skal jeg bare accepterer et tabt slag og få kridtet stregerne ordenlig op.