Mursten malet, kan det fjernes

Dem vi har købt huset af, har været lige kreative nok da de malede soklen af vores hus. Med andre ord, de har malet 1-3 rækker mursten også af en eller anden grund.

Er der på nogen måde man kan fjerne dette maling uden at ødelægge murværket?


Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
Dem vi har købt huset af, har været lige kreative... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Grafittifjerner er naturligvis en mulighed!.

Meen HELT fjerne alle spor kan det nok ikke gøre!

For uanset MÆRSKS barndomserindinger så er mursten svære at afrense fuldstændigt! Fordi de er sugende jo!

Derimod bruger man at forbehandle murværk der er i særlig grafittirisikozone. Hvilket formedentlig gør murværket mindre sugende og/eller ihvertfald nemmere at afrense fuldstændig!
Skrevet af Sitting Bull på 24 okt 2012 17:48
Grafittifjerner er naturligvis en mulighed!.

Meen HELT fjerne alle spor kan det nok ikke gøre!

For uanset MÆRSKS barndomserindinger så er mursten svære at afrense fuldstændigt! Fordi de er sugende jo!


Det er dælme også længe siden


Mvh Mærsk

uden at have set et billede af hele siden af huset, vil jeg sige +1 til at beholde de nederste 4-5 skifter og så enten
  • forsøge med noget grafittirens/malingsfjerner på de 10-15 sten der er over 'normal' sokkelhøjde og så fuge om mellem stenene eller
  • få en murer til/eller selv skifte de 10-15 sten der er over 'normal' sokkelhøjde


/bjørn

Tusind tak for jeres svar. Det er kun visse steder på huset, de tidligere beboere har valgt at inddrage 1-2 mursten over soklen. Den sorte farve på soklen er fin. Men vil da lige prøve tricket med brun sæbe på et par steder bag på huset hvor man ikke ligger mærke til det

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
Hej Lundos.
Ved godt det er en gammel tråd, men vil bare høre, om det lykkedes dig at finde en løsning? Jeg har nemlig lignende problem med malede mursten 🙄
Vh kim
Hej Kim. Ja løsningen blev:
Derhvor der var maling direkte på mursten fik vi en professionel graffiti fjerner til at fjerne det. De forsøgte direkte på puds, men resulterede i at det faldt af da deres kemikalier for kraftige. Det endte med jeg bankede det af og pudsede op på ny.

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også