Kælder puds falds ned

Hej

Jeg skulle fikse en lille revne i min kældervæg og så faldt alt pudset stort set ned (Hjalp lidt med en spatel).

Spørgsmålet er nu hvad jeg gør ved det, væggen kan godt være lidt fugtig uden at det driver ned af den. Silvan solgte mig noget vandskuringsmørtel men er ikke sikker på at det er det jeg skal bruge. Dybden af pudset er imellem 1-5mm.

1) Hvad skal jeg pudse op med?

2) Hvordan kommer jeg til bag de mange rør?




7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du har et fugtproblem der nok skal angribes udefra med et omfangsdræn. besværligt, men kan godt udføres ved egen kraft
hilsen

 varmetossen

næææh jeg har et 80 år gammelt hus og haft en defekt tagrende i et par år (lige uden for). Det er alt det gamle puds der falder efter 80 år. Har dælme ikke tænkt mig at grave flere tons jord væk af den grund :-)

For nogle år siden smed jeg sandspartel oven på noget strukturmaling som lå oven på det gamle puds. Jeg tror at væggen ikke har kunne ånde og al fugten lå i spartlen.

Anyway jeg vil ikke lave den fejl igen og vil gerne smække noget op der kan ånde, ergo mit spørgsmål

Oliver
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvorfor stiller du spørgsmål her på forumet når du alligevel ikke hører efter?

Det er jo så i den grad oplagt at det er den defekte tagrende eller tagnedløbsbrønden den er gal med? .o(
Hej Bull

Spurgte faktisk hvad jeg skulle pudse det op med igen, da sandspartel er noget skidt i en kælder :-)

Oliver
Hej Oliver

Nu er det ikke fordi, at jeg skal tage Klaus og Sitting Bull i forsvar - For de herrer kan skam godt tale deres egen sag, hvis de ønsker det.

Men når din starttråd ikke er fyldestgørende nok, så kan jeg godt forstå, at de svarer som de har gjort.
Jeg ville også havde nævnt et omfangsdræn som en nødvendig løsning.
Men hvis du er sikker på, at det kun skyldes en utæt regnvandsbrønd eller lignende, så kan du jo afvente og se om problemet forsvinder efter nu oppudsning.

Jeg vil mene, at du skal sikre dig, at muren er godt tørret op før eventuel pudsning.

Nu er jeg ikke murer, men jeg vil tro, at du kan gøre brug af dette produkt http://www.borup.info/en/FarveAndKe...ation.aspx.

Eller anden tyndpuds, hvis der kun er tale om få millimeter.

Hvis der er tale om en større lagtykkelse, så kan du sikkert også pudse hele væggen op med en puds af strandsandsmørtel og cement.

Jeg håber, du kan bruge mit amatørsvar til noget  Men mon ikke der kommer et par svar mere?

God fornøjelse med arbejdet.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

@oliverdb

Vel gjorde du så. Og man må spørge ligesom man vil, her på siden. Til gengæld får man så osse lige de svar der passer dertil.   

For hvis du ikke får gjort noget ved det tagnedløb eller nedløbsbrønden så vil pudsen jo fortsætte med at falde ned - i  endnu større flager måske!  Har jeg ret i?

Men vil du hellere pudse - hvert andet år. End grave - een gang! Ja sååååee! 



Har fikset nedløbsrøret, men selvfølgelig ville et omfangsdræn være den bedste løsning. Det er dog alt for dyrt, derfor vil jeg lave en løsning der kan tåle den smule fugt der nu kommer igennem. Det vil sige mørtel der ikke er for tæt og diffusions-åben maling.

Min personlige teori er at den sandspartel jeg har smidt på for 7 år siden var for tæt og derfor har fugten sat sig i den gamle puds neden under og så fald det af til sidst, de sidste par års våde vejr har heller ikke hjulpet.

Jeg er blevet anbefalet en mørtelblanding 50/50/700 uden cement da den ellers så bliver for "hård" til den gamle beton. Men det ville være rart at høre det fra nogle som har pudset en gammel væg op.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også