Troldtekt loft

Hejsa,

Jeg skal til at forskalle til min Troldtekt lofter og har jo undersøgt lidt hist og pist. Iflg. de fleste steder, starter man ved loftfladens midte og arbejder sig ud til begge sider.

Jeg ville jo synes, at man bør starte med en hel plade nede ved tagfoden og så tilpasse den sidte oppe i kip'en, er det helt skævt??

Skal lige siges, at mit loft er 40graders hældning og jeg har 7,5m til kip. Jeg mener bare om ikke det ser skørt ud, hvis ens loft slutter med en plade på fx 10cm i top og bund?

På forhånd tak!

 SELVBYGGER!!!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville starte med en hel plade, ved tagfod, og så må den ved kip tilpasses.
Det synes jeg vil se bedst ud

mvh jens
Det er jo forskallingen der bestemmer dette, og ikke hvordan man starter, er der forskallet fra midten og ud, så bliver tæt og bund plade lige store, er forskallingen startet fra bunden af, så bliver top og bundplade ikke samme størrelse, og normalt startes forskallingen jo med 5-10 cm mindre afstand i kanten, så der altid skæres af den plade der startes med, for at tilpasse til væggen...
Den plade man slutter med i begge sider skal altid være større end en halv plade, hvad man opnår ved forskyde det hele med ½ plades bredde, hvis det passer bedre med målene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis