Ingen varme i gulv

Hej alle

Jeg har lidt problemer med min gulvvarme. Der kommer ingen varme ud i gulvet.

Jeg kan hører pumpen kører og der kommer varme på fremløbsslangen men returslangen bliver aldrig varm. Det virker som om vandet ikke bliver pumpet rundt i systemet.

Hvad kan der være galt?

Det er dette gulvvarmesystem.

http://www.vvs-eksperten.dk/index/gulvvarme-til-centralvarme-2113

Mvh. Kristian

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din retur skulle da så vidt jeg ved, heller ikke blive varm. Men det er muligvis på grund af for lav en fremløbs temperatur, så når det varme vand at afgive al sin varme i gulvet inden det retunerer. Det må ligesom også være hensigten. Hvordan er det lige med isoleringen under gulvet, siden du ikke mener at der bliver varmt på gulvet. Gulvet skulle jo nødigt blive lige så varmt som en radiator, det ville ødelægge møblerne og være ret ubehageligt at gå på.
Hej

Jeg her er lige lidt mere Info så I bedre kan hjælpe.

Det er trægulv med varmfodelingsplader under der er godt isoleret og stiften sidder ikke fast, da det er et nyt anlæg.
Det er ikke retur væk fra gulvvarmeshunten jeg forventer bliver varm. Men retur fra gulvvarmeslangen, som vel burde blive varm hvis vandet konstant kører rundt i gulvet.

Fremløb er sat til ca. 30 grader.

Kan der være lukket for flow? Og hvodan justeres der på flow hvis det er muligt på dette anlæg?

Mvh. Kristian

 

ved 30 grader fremløb ka du stort set ikke mærke varme på returen, med mindre din pumpe kører max hastighed. sådan er det ihvertfald på mit anlæg (beton med fliser) pt kører jeg 32 grader frem og går jeg rundt og måler med min fatastiske jem og fix laser temperatur måler har jeg ca 22 grader på gulvet. og returen er samme.
har du som vist på billede hos vvs experten flowmålere på? hvis ikke så sidder der formodentlig en umbraco skrue hvor flowmåleren kan sidde, den kan du justere flowet med


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Og det er ikke fordi der står luft i dine rør, der skal ikke meget til for at bryde cirkulationen i sådan en gulvvarme.
Flowet justeres ved at først at åbne på de hvide hætter, derefter justeres flowet for de enkelte kredse ved at dreje på glassene.
Flowet justeres så ind, så der er taget højde for de forskellige kredse's længde, jo længere kreds jo større flow.

Er der ingen flow, så skyldes det sandsynligvis luft i slangerne, som Koludabyg også nævner.
Hej alle

Takker for alle de gode svar. Nu virker det. Det var flowet der var lukket helt ned for.

Hilsen Kristian

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis