Hej!
Jeg kunne utroligt godt tænke mig og bygge mit nuværende 1 strengs radiator system om til 2 strengs. Og har derfor kigget lidt på div muligheder, det der kommer tættest på mine krav om en skjult rørføring langs gulv er gabotherm. Problemet er bare at jeg synes de virker klodset og ikke specielt diskrete.
Så derfor har jeg overvejet og lave mine egne i træ (kender til uponor's).
Ideen er og og lave paneler ud af 20 mm fyrtræ, som bliver skåret så de ligner almindlige fodpaneler. Derefter fræse et stort spor ud på bagsiden af panelet som begge rør kan ligge i. Begge rør bliver fastgjort til væg, med så lille afstand til væg som mulig. T stykker bliver slagloddet og fra panel til radiator bliver røret muret inde (uden samling naturligvis).
Det nuværende system har et 15mm kobber rør rundt til alle 7 radiatore, så går ud fra at jeg også kan bruge 15mm kobber rør til et 2 strengs anlæg?
Et andet problem er at jeg langs gulvet har stikkontakter monteret i panelunderlag, så ideen er og demontere dem, sætte panelet op og montere panelunderlaget igen oven på det nye panel(så rør ligger lige bag stikkontakt med et par mm træ imellem). Men er dette en lovlig installation?
Er der noget der er no-go, eller andet jeg skal være opmærksom på?