Frost og stauder sophiericks 1 8000 19-10-2012 13:15 Jeg har en dejlig have med en masse stauder, virkelig smukke men nu kommer frosten og jeg vil meget gerne have nogle råd til hvordan jeg kan frostsikre dem??? Håber der er nogle haveglade mennesker som kan hjælpe mig Vh Sophie 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lars ON 3102 2770 19-10-2012 18:20 Alm stauder er jo i udgangspunktet frostfaste, så de fleste kan klare sig med, at du intet gør. Men bliver det rigtig koldt, så kan nogle af dem jo gå til. Men dækker du de nedvisnede/afklippede stauder med granris eller blade, så frostsikrer du dem udmærket. Er det knoldbegonier eller georginer/dahlia, så skal rodknoldene graves op og rodknolden tørres hvorefter den skal opbevares køligt, mørkt og frostfrit til foråret, hvor de sættes til spiring.
mjyden 7 7870 20-10-2012 20:37 Lad endelig være med at klippe dem ned , så klarer de sig bedst . Er der nogle særligt frostfølsomme stauder . så smid et lag (10 cm ) blade over og en grangren til at holde på bladene . Jeg klipper det visne væk i starten af april . Venlig hilsen Pilen