Hej LDS.
Et lille historie og et spørgsmål til folket.
Jeg står og skal sende en pakke på 26kg, i den forbindelse går jeg ind på post.dk og ser man max kan sende 20kg pakker.
Nå jeg hiver fat i google, og kommer da frem til at man godt kan sende op til 50kg med postdk, med en såkaldt XL-Omdeling, jeg kontakter posthuset og de siger ja jeg kan godt sende over 20kg. Dagen efter skal jeg sende pakken og nu kan de ikke sende over 20kg. Jeg går da hjem på nettet igen og finder det frem og jo der står op til 50kg - Jeg kontakter deres support via telefon - Og igen jeg kan ikke sende mere end 20kg og XL-Omdelingen omfatter kun erhverv, men jeg forklarer ham at det ligger under privat på deres hjemmeside - Men nej..
Jeg sætter mig så og læser det hele igennem igen, og jeg forstår det STADIG som jeg kan sende op til 50kg, kontakter derfor support igen, og nej max 20kg, det er kun erhverv til privat der kan sende op til 50kg med xl-omdeling.
Pyt skidt jeg deler pakken i 2 mindre pakker... MEN
Hvis jeg vil gerne vide om 3 medarbejdre hos post.dk tager fejl og måske ikke kender de konkrete regler som står i deres pdf på 7 sider.
Her er hvordan jeg finder frem til det -
www.post.dk -> Under Menuen Privat (venstre side) vælger du "Send post", igen i menuen til venstre "Priser og forretningsbetingelser" og igen "Forretningsbetingelser" nr 5 fra neden af "Privatpakker med og uden omdeling (indland)"
Direkte link hvis man ikke gider den besværlige vej
http://www.postdanmark.dk/da/Docume...r-dk-1.pdf
Punkt 1.4
Når det er læst henvises der til punkt 9,0 som går til og med 9,6
Så jeg forstår det som at jeg godt kan sende fra 20-50kg.
Vælg igen.
www.post.dk -> Under Menuen Privat (venstre side) vælger du "Send post", igen i menuen til venstre "Priser og forretningsbetingelser" og igen "Priser" og under "Pakker og Gods" vælger du "Pakker til Danmark". Heri kan man se nogle priser for at sende pakker tungere end 20kg
Er det bare mig der ikke forstår deres snørklede måde at skrive det på eller hvad er jeres bud?