Forståelse af PostDK's leveringbetingelser?

Hej LDS.

Et lille historie og et spørgsmål til folket.

Jeg står og skal sende en pakke på 26kg, i den forbindelse går jeg ind på post.dk og ser man max kan sende 20kg pakker.

Nå jeg hiver fat i google, og kommer da frem til at man godt kan sende op til 50kg med postdk, med en såkaldt XL-Omdeling, jeg kontakter posthuset og de siger ja jeg kan godt sende over 20kg. Dagen efter skal jeg sende pakken og nu kan de ikke sende over 20kg. Jeg går da hjem på nettet igen og finder det frem og jo der står op til 50kg - Jeg kontakter deres support via telefon - Og igen jeg kan ikke sende mere end 20kg og XL-Omdelingen omfatter kun erhverv, men jeg forklarer ham at det ligger under privat på deres hjemmeside - Men nej..

Jeg sætter mig så og læser det hele igennem igen, og jeg forstår det STADIG som jeg kan sende op til 50kg, kontakter derfor support igen, og nej max 20kg, det er kun erhverv til privat der kan sende op til 50kg med xl-omdeling.

Pyt skidt jeg deler pakken i 2 mindre pakker... MEN

Hvis jeg vil gerne vide om 3 medarbejdre hos post.dk tager fejl og måske ikke kender de konkrete regler som står i deres pdf på 7 sider.

Her er hvordan jeg finder frem til det -

www.post.dk -> Under Menuen Privat (venstre side) vælger du "Send post", igen i menuen til venstre "Priser og forretningsbetingelser" og igen "Forretningsbetingelser" nr 5 fra neden af "Privatpakker med og uden omdeling (indland)"

Direkte link hvis man ikke gider den besværlige vej 
http://www.postdanmark.dk/da/Docume...r-dk-1.pdf

Punkt 1.4

Når det er læst henvises der til punkt 9,0 som går til og med 9,6

Så jeg forstår det som at jeg godt kan sende fra 20-50kg.

Vælg igen.
www.post.dk -> Under Menuen Privat (venstre side) vælger du "Send post", igen i menuen til venstre "Priser og forretningsbetingelser" og igen "Priser" og under "Pakker og Gods" vælger du "Pakker til Danmark". Heri kan man se nogle priser for at sende pakker tungere end 20kg

Er det bare mig der ikke forstår deres snørklede måde at skrive det på eller hvad er jeres bud?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har helt opgivet Post DK og bruger nu GLS, som jeg kun har haft gode oplevelser med.
http://gls.dk/pakkeshop/500056_parcelshop-concept.htm

Jeg kunne skrive flere siders "jammersminde" mht Post DK :-(
De er helt utrolige, men ikke på den "fede" måde.

Med venlig hilsen
ktm

Post Danmark er en komunistisk organitation, det må det være for det er kun dem der kan afgører hvad der er ret og vrang
Hvad ligner det at når jeg sender et brev til min Bror på Fyn så skal brevet lige en tur til ålborg først, selvom jeg bor på Als.
I 70erne var det jo også kendt, at der var rigtig mange maoistiske kinesere ansat ved posten, Det er nok dem, der blev hængende, som nu er dem der bestemmer!

Med venlig hilsen
ktm

Det hedder logistik og er ikke noget for os halvstuderede røvere. Det har vi ikke og vil ikke få indsigt i. Da jeg som ung kørte som postbud i tresserne - nittenhundredeogtresserne - kunne man kaste et brev i posthusets kasse indtil ca 06.45, så kom med på omdeling, lokalt altså.

Hilsen

varmetossen

I går modtag jeg en seddel om at der var kommet en pakke til mig Så langt så godt, indtil jeg læste at pakken skulle afhentes hos den lokale boghandel, boghandlen er lukket for ca. 1 måned siden. Jeg ringede til kundeservice, de kunne ikke fortælle mig hvor pakken var/ skulle afhentes. Nu er det heldigvis en lille by så jeg prøvede at køre til kiosken, de havde den ikke, men kunne fortælle at pakker fra PostDK kunne afhentes ved BAGEREN! Den havde jeg sku ikke selv regnet ud

Fortsat god aften
Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis