Forsikring, præmiestigning


Jeg har lige fået opkrævning på næste års husforsikring fra Codan.
Den er steget fra ca kr. 6100 til ca kr. 9600 pr. år, altså godt 50%. Det er da en præmiestigning, der er til at begribe.
Vi har for nylig haft en lynnedslagsskade på 26000,-
Er det noget I andre også oplever?

Ligeledes er vores campingvogn steget fra ca 1300 kr. til ca 2000 kr. altså også ca 50 %. Ingen skader overhovedet.
Er det også almindeligt?



Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har lige fået opkrævning på næste års... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af subwoof på 08 mar 2014 14:36
Samlet set er jeg også fint tilfreds med gf, men som slle andre skal de holdes lidt til ilden :-)
Jeps - naturligvis


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 08 mar 2014 13:40
Som et tillæg til ovenstående har jeg lige fået " 10 minutter " fra GF ind af døren.
De tilbagebetaler i gennemsnit 18 % på bilforsikringerne i år på grund af få skader

For vore 2 biler betyder det tilbagebetaling på ca. kr. 1.700,- -ikke så ringe endda

Den holdning og forsikringsstrategi kunne de andre forsikringsselskaber lære noget af !

Jeps!! Vi fi også lige nogle beløb tilbage, ca 1000 kr. på nogle småforsikringer i dag. 

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja jeg ved heller ikke lige hvad der sker med Codan, jeg har været kunde der siden jeg var 16 år, nu har de så opdaget at jeg er "medlem" af Ribers ! Det har jeg nu været i mere end 30 år, men først nu opdager de det. Jeg har kun en gang i alle de år haft en skade, som de dog omgående betalte uden at stille en masse dumme spørgsmål. En dør jeg havde skadet i fineren som udlejer ikke kunne klare sig med en reparation !

Jeg har kun ansvars forsikringer 3 stk. motor cykel og en vovse, det der undre mig er at jeg bla. har en 300 cc. mc der koster 658,00 kr. men så har jeg også en på 400 cc. den skal så lige koste det mere end det dobbelte 1388,00 kr. Og for at det ikke skal være helt ude i skoven så har jeg en 50 cc. Semca Funn  der lige skal koste 652,00 kr. Jeg har altid betalt mine forsikringer til tiden og aldrig været bag ud alligevel skal jeg nu straffes.

Måske jeg også skulle se mig om efter et andet selskab

Ja, der er ikke altid logik i de forsikringsbestemmelser

Jeg betalte mindre i forsikring på min Hyundai Sonata med 2,4l motor og 163 HK - og den er større -  end jeg gør for min BMW X1 med 2 liters diesel og 143 HK - men det er jo en " Brianbil "  når der står BMW på den - rend og hop.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvis der er turbo på din Bimmer diesel, er det en "specialbil"!!
Da jeg købte en Mohamedeo ST200, fik Hustru også besked på, at det er en specialbil. Man går ud fra at den gamle folkepensionistkone, nu vil til at køre som en gal og påføre alle andre uendeligt mange skader????
Men hvad, når selv reservedelsforhandlere har en særlig prisgruppe til sådanne vogne, er det vel ikke underligt at også forsikringsselskaberne også lige skærer en ekstra skive?
Reservedelsforhandleren kom jeg om ved, ved at købe støddæmpere i Tyskland til noget nær en trediedel af prisen og så oven i købet til billigere fragt, end hvis de selvsamme dele blev sendt fra nabobyen via post DK.
Forsikringen er desværre ikke rigtig til at komme omkring.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Skrevet af ktm på 09 mar 2014 10:29
Hvis der er turbo på din Bimmer diesel, er det en "specialbil"!!

Den holder så ikke helt......

Alle dieselbiler i dag er med turbo - også fruens KIA Cee'd.
Den koster præcis det samme i forsikring som en Benzinmodel med samme størrelse motor uden turbo - og godt kr. 1.000,-/år mindre end Bimmeren. Min tidligere store 2,4 l benzin Sonata kostede det samme som Cee'd-en.

Det var noget andet i gamle dage - som den Mercedes diesel jeg tog mit kørekort i - det tog flere kilometer at få den op i fart

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Den var sikkert også længe om at bringe til stansning da den vel var udstyret med Århusianske ABS bremser ( A Bremser Senere )

Men jeg medgiver da gerne at det er en god dag hvis jeg får min 300 cc. op på 90 kmt. Hvor 400 cc. let når 100 kmt. inden for de første 250 m.

Ikke desto mindre blev jeg mødt med det argument, da jeg sidst forsikrede en 1987 Range Rover diesel. Den har vilde 112 turbodiesel HK.
Den fik en højere præmie end en tilsvarende 150 hk V8 benzin, pga turbo, selv om den slet ikke findes uden.
Det samme var jeg ude for med en 90 hestes turbodiesel Mondeo. Der fik jeg dog vist nok snakket mig ud af problemet med de vilde 90 HK.
Det er så vanvittigt åndssvagt, at de kommer med alt det forblommede vås, som om de tror, man er til fals for den slags dumheder, lige som mine brandfarlige 4 badeværelser!!!!????
Det er til at brække sig over.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tjah med mindre du dagen før har fyldt maven op med brunkål, sidder og ryger på toilettet kan jeg ikke se hvordan et toilet skulle være mere brandfarligt end din stue
Når nu jeg tænker efter skal det retfærdigvis siges at grænsen for en bil som min tidligere Sonata gik ved 150 hk - men fik den til den pris selvom den havde 163.

For BMW ( specialbil, " Brianbil " vorherre bevares, en høj firhjulstrækker som virkeligt animerer til racerkørsel !  ) går grænsen ved 125 hk - og de var ikke til at hugge eller stikke i.

Ligesom din Rangerover jo heller ikke er en racerbil.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis