Forsikring, præmiestigning


Jeg har lige fået opkrævning på næste års husforsikring fra Codan.
Den er steget fra ca kr. 6100 til ca kr. 9600 pr. år, altså godt 50%. Det er da en præmiestigning, der er til at begribe.
Vi har for nylig haft en lynnedslagsskade på 26000,-
Er det noget I andre også oplever?

Ligeledes er vores campingvogn steget fra ca 1300 kr. til ca 2000 kr. altså også ca 50 %. Ingen skader overhovedet.
Er det også almindeligt?



Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har lige fået opkrævning på næste års... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, tag det som en god grund til at flytte alt væk fra Codan, som jeg heller ikke har haft gode erfaringer med.

GF kan dog varmt anbefales herfra, rimelige priser og god service når skaden sker.
Hej
Vores forsikring stiger fra 3747Kr. til 4016Kr. samtidig med at selskabet "foringer " forsikringsbetingelserne på nær på 1 punkt og de henviser til de sidste års stormflods skader samt "styrtregn" flere steder "og vi hæfter jo alle sammen solidarisk " selv om vi ingen skader har haft på vores husforsikring !
Vi er "guldkunder" hos Gjensidige ( før Fair ) og får derfor 10 % rabat fordi jeg er medlem af kristlig a kasse og vi har X antal forsikringer hos selskabet - har en sag kørende med en stjålet cykel som blev stjålet i forbindelse med et indbrud i vores hus som blev "gennemrodet" i den grad og tyvene fandt de 3 nøgler (en til en RUKOLÅS som sad på døren til redskabsrum - en til godkendt lås på cykel og en til batteri på cyklen ) der skulle bruges for at få fat i cyklen - vi havde ikke cykeldækning på vores indboforsikring          så den nægter de at betale trods måden som det er foregået på - det kunne jo have været en helt anden dyr ting der var forsvundet !!!
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Sad lige og læste på en netavis omkring forsikringer og stigninger m.m., og kom i
tanke om, at jeg ikke fik afsluttet denne tråd med et resultat:

http://www.business.dk/forsikring/spar-tusindvis-af-kroner-paa-forsikringsskift

Pudsigt nok bliver mit tidligere selskab Codan nævnt som det dyreste!
Jeg tog bl.a. kontakt til GF og fik en række fornuftige priser der, ikke alle var lige fordelagtige.
Men huset, som var den egentlig anstødssten, var ganske interessant. Som jeg skrev,
skulle vi sættes op til 9-10.000 kr. p.a. I GF fik vi, efter behørig besøg af en agent,
der synede huset ude og inde et tilbud på 3-4.000 kr. p.a., altså en besparelse på 
6.000 kr. p.a.
Et af Codans argumenter var, at huset frembød en speciel stor brandfare, idet der som følge
af min "syge" lyst, indeholder 4 badeværelser!!!!

Biler og campingvogn blev også en spids billigere ligesom indbo. Ligeledes har de en 
fornuftig vejhjælpsafgift, så vi nu kan spare kontingent til FDM, hvor vi havde vejhjælp.
Ved Codan fik vi 10% rabet ved at være medlem af Ældresagen. Det kontingent kan vi
nu også spare.

Det var dog noget af en heftig kamp, at komme fri af Codan, idet der var mange formaliteter
som de mente at vi og GF havde forsyndet os imod. Kommaerne var vist sat forkert i
opsigelsesteksten og muligvis også en stavefejl.

De penge vi sparer, kan jeg som folkepensionist sagtens finde anvendelse for 
andre steder, f.eks. til stigende ejd.skatter og dieselbilsafg. osv!

Nu kan jeg så sidde og fundere over, hvor meget jeg har betalt for meget i de 30-40 år jeg
har været loyal kunde hos Codan. Hvor dum har man lov at være???

Med venlig hilsen
ktm

 

Nå! så kom der en lille krølle yderligere på denne halvgamle sag.
Her til aften blev jeg ringet op af en i og for sig meget flink forsikrings-sælger fra Codan, der så hjertens gerne ville sælge mig forsikringer.
Han kunne se, at jeg tidligere havde været kunde der i 35 år med kun minimale skader grænsende til bagateller.
Han kunne så regne ud, at jeg måtte have været kommet ind under gruppen af nedlagte landbrug ved en fejl. Han nævnte ikke noget om de brandfarlige 4 badeværelser! . Han var heller ikke inde på alle de knuder og forviklinger de fik anrettet, da vi skulle overføres til GF, men det var jo selvfølgelig også mange policer, og så er det nok svært for et så lille selskab?
Nu havde man i stor visdom fundet ud af, at man måske nok havde været for hård ved sådanne typer som mig, og ville nu meget gerne have mig som kunde igen. De ville endda gerne undskylde osv.
Er jeg så en sær og stædig rad, når jeg fortalte ham at min største lyst på det område er, at storpisse på det elendige Codan og at jeg slet ikke var parat til at spilde mere tid på dem??
Nogen retfærdighed er der dog alligevel til, når man så barnligt kan få lov til at sparke tilbage!

Det må være lidt det samme som Danske Bank formentlig er igang med, over for de tusindvis af almindelige kunder, de gav sparket for nylig.



Med venlig hilsen
ktm

 

Ja ikke alting er til salg for ussel mammon..
Min egen forsikring, som fritids beslag smed, steg i år med 125 procent.. Uagtet at jeg ingen erstatninger har haft.
Jeg ringede så ind og truede med at opsige mine landbrugs forsikringer. Det var alligevel noget de kunne forstå.. Og nu er alle mine forsikringer faldet med 10 procent!
De stjæler hvor de kan, så må jeg vel også?
Annonce
ktm :

Ja, har fornyeligt meldt mig ind i ældresagen - det var nu for at få nogle andre fordele end lige forsikringen .
Men det resulterede i at den flinke forsikringssælger ville tilbyde et kanontilbud på mine forsikringer - også med de 10 % du nævner.
Der var bare den hale på det at ligegyldigt hvor meget han vred sig kunne han ikke komme tilnærmelsvis ned på samme beløb, som jeg betaler hos GF for alle mine forsikringer med samlerabat incl. 2 biler, hvoraf den ene er en nyere BMW - den tog livet af ham .

Skulle jeg skifte ville det koste mig ca. kr. 5.000,- /år - bilforsikringerne var den væsentligste årsag - vi får jo også overskudsdeling på dem hos GF.

Betingelserne var stort set de samme, lidt + og minus - men totalt set det samme.

( som tilføjelse fik jeg kr. 15.000,- til en stormskade på sommerhuset uden dokumentation, kunne bare gå i gang - regningen kunne jeg bare sende - hvis det blev mere ville de godt lige se et tilbud. )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Som et tillæg til ovenstående har jeg lige fået " 10 minutter " fra GF ind af døren.
De tilbagebetaler i gennemsnit 18 % på bilforsikringerne i år på grund af få skader

For vore 2 biler betyder det tilbagebetaling på ca. kr. 1.700,- -ikke så ringe endda

Den holdning og forsikringsstrategi kunne de andre forsikringsselskaber lære noget af !

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

670 kr blev til mig fra gf af.. Dejligt, bare ærgerligt de stjæler på alle de andre forsikringer :-D
Skrevet af subwoof på 08 mar 2014 13:48
670 kr blev til mig fra gf af.. Dejligt, bare ærgerligt de stjæler på alle de andre forsikringer :-D

Det er så din oplevelse  - det er ikke min når jeg sammenligner med det tilbud jeg fik fra Codan ( jeg regner naturligvis min samlerabat med når jeg sammenligner )

EDIT tidligere indlæg:

Det blev ikke 18 % i vores klub - men 12,8 % - altså tilbagebetaling på ca. kr. 1250,- for begge biler.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Samlet set er jeg også fint tilfreds med gf, men som slle andre skal de holdes lidt til ilden :-)
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis