Er det tapet...?

Hej

Jeg er ved at klargøre væggene i mit køkken, så der kan komme glasvæv på. Bl.a. har jeg fjernet tapet på den ene væg.

Men kan det passe at det her er tapet? I Silvan siger de det er tapet og skal af... Jeg kan få nogle flager af i kanterne hvor jeg bl.a. har fjernet en karm mv. Ellers sidder det rigtig godt fast, selv efter at det er gjort vådt med tapetfjerner... Jeg bruger en metal spartel til at få det af med, uden held..

Billeder kan ses her: https://www.dropbox.com/sh/64zyei0fe90mje9/BKqploYQ8y
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søreme om ikke Silvan har ret, altså i at det er tapet. Det er savsmuldstapet med et antal lag maling på.
Hvad de så ikke har ret i er at det SKAL af.
Hvis det sidder godt fast så ville jeg fuldspartle det hele.
Det er et helvede at få tapet af, når det er malet.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ja, hvis det sidder så godt fast, er det måske værd at overveje at lade det blive siddende, men problemet er tæt at fugten i spartlen løser tapeten efterfølgende, også kommer der jo løse område, eller opråder med bobbler / luft i.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tænkte på om det bedste ikke er at få skåret revner i tapeten over det hele, og tage så meget af med tapetfjerner som muligt. Også ellers lade resten sidde? I forhold til noget andet tapet jeg har fjernet synes jeg det her opføre sig helt anderledes...
Kan anbefale at bruge en tapetstripper med skarp klinge i stedet for en spartel. Det er meget lettere at arbejde med.
Ja, og kør det over en med en tapet ridser ført, også en gang tapet opløser, så er det sikkert til at få af.
Du kan evt. købe/leje en tapetafdamper. Sammen med tapetopløser er det den sikre vej mod sejr

Har selv fjernet tapeter i en lejlighed hvor vi talte 7 lag med ovenstående løsning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også