Indblæsning af sand

Hej

Min kæreste og jeg har netop købt hus og det har været lidt af en overraskelse på flere fronter. For at gøre en lang historie kort, står vi muligvis i den situation, at vi er nødt til at få fyldt et hulrum (inden for fundamentets fire sider) op med sand. Sandet skal sprøjtes/blæses ind i gennem et lille hul der er lavet i gulvet.

Jeg har ikke evnet at google mig frem til et firma der kan løse det problem.

Er der nogen der kender til et firma, gerne i midt Jylland, der kan løse sådan en opgave?

Venlig hilsen

Jacob

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart skal der meget tryk til, for at flytte sand på den måde, så kommer nok til at svine en del i huset.

Du har ikke overvejet at fylde det med andet materiale ?
Er ikke helt klar over hvad alternativet kunne være… Det er simpelthen sandet som fundamentet i sin tid er støbt på, der er forsvundet. Det skal lige siges at huset er piloteret.
Jeg forestiller mig at man kunne stikke en slange i hullet og simpelthen blæse sandet ind, men måske min fantasi er for livlig :-)
Hvilket fundament?

Den operation og formålet med den kræver en bedre forklaring!

Hvorfor er sandet forsvundet?
Og hvad skal det nye sand gøre?
Du kan ikke pumpe sand ind under et fundament på en sådan måde at sandet kan bære noget som helst! (Eller det kan du godt hvis du har masser af vand + sand + noget vibrationsudstyr!)
Hvem har rådet jer til at tingene skulle udføres på den måde!!!

Som jeg forstår det er det en total opbrydning eller en opgave for firmaet Uretek.

Hvor er ejerskifteforsikringen eller sælger henne i dette spil?

Hvis der er noget der skal bæses ind, og det bare er for at fylde et hulrum, kunne det måske være lecanødder? Det kommer nok lidt an på, hvad formålet er. Lidt mere forklaring måske?

Venlig hilsen

Jens

Annonce
Ja, jeg ville kontakte uretek for rådgivning her, det er lige deres boldgade nemlig.
Der var lige et arbejde der skulle passes.

Jeg forsøger at svare samlet i dette indlæg.

Vi har som sagt købt hus og under renovering af et rum, bryder vi i gennem gulvet (der skal lægges ny gulvarme) i forventning om at finde sand. I stedet finder vi et stort hulrum, hvor der står en klarvandet sø og store mængder sand mangler.

Efter lidt detektiv arbejde finder vi ud af at huset er piloteret. Det har hverken sælger, ejendomsmægler eller bygningssagkyndig fundet anledning til at nævne. End videre er grunden (græsplænen) så våd, at der i et gravet hul på ca. 50 cm. I løbet af 3 timer står 9 cm, vand og efter 24 timer ca. 23 cm.

Sitting Bull: Når jeg skriver fundament, mener jeg det ”fundament” der som en ramme hviler oven på de pæle der er banket i jorden.
En entreprenør mener, at sandet kan være forsvundet ud i gennem et kloakrør, da visse tegn tyder på at der en gang har været en skade under gulvet.
Jeg er udmærket klar over at det nye sand ikke kan understøtte noget, men når eventuelle løsninger mht. hulrum er afklaret, vil jeg gerne have hullet fyldt op, som det formodentligt oprindeligt har været. Det har i høj grad noget med min egen samvittighed at gøre. Jeg ønsker ikke at aflevere sådan noget ved et evt. salg ude i fremtiden.

Ole Nautrup: Vi har haft flere forskellige entreprenører ud at kigge på forholdene og det har været på tale at fylde hulrummet med sand, når problemerne er løst.

Ejerskifte har været at kigge på forholdene, og sagt på en pæn måde, ønsker de ikke at bidrage med hjælp.

Sælger har vi pt. en kørende sag med!

Firmaet Uretek kendte jeg ikke, men vil høre deres mening.
Det er helt galt.

Hvorfor vil ejerskifteforsikringsselskabet ikke gå ind i sagen??? En ejerskifteforsikring har ikke noget med hjælp at gøre, men er en forretningsaftale!

Hvis der er udarbejdet tilstandsrapport og givet tilbud på ejerskifteforsikring så kan du ikke sagsøge sælger!

Sælger har ingen særlig forpligtigelse til at oplyse om funderingsforholdene!

Såfremt sandet er forsvundet via afløbssystemet så skal gulvene ophugges for at kunne forny eller reparere dele eller hele afløbssystemet. (Dele af ledningsstrækningerne kan muligvis udføres som "No dig"

For nu at være lidt provokerende så er det manglende sand dit allermindste problem! .o)
er det ikke i et sådan tilfælde man skulle overveje at lade et kamera rulle en tur igennem rørene, for at få et reelt billede af hvad der sker, eller er sket dernede ?

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis