Hvad hedder sådan en spare-termostat-ting?

Halløjsa I gode folk!

Jeg har set reklamer for termostater (?), der skulle kunne spare en hel masse på varmen. Noget med tidsstyring og så skulle den kunne finde ud af at slukke selv, når man åbner vinduet (nice! ) En tur i Bauhaus afslørede både min og ekspedientens (som egentlig hørte til i malerafdelingen, så ingen brok der) uvidenhed, så...hvad hedder sådan en dims? Og hvad er det lige, den gør?

Der var nogle forskellige, nogle var bare i en del, nogle i to (noget med en føler, tror jeg), hvad er det for en, jeg gerne vil have?

mvh. tina
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Brug din oplevelse til at blive klogere af. Næste gang så opsøg et firma der har forstand på tingene. De der store varehuse kan være gode nok når du ved hvad du går efter

varmetossen

De findes mange forskellige, vil man styre hele huset, så er Danfoss living måske det man søger.

http://www.dvcenter.dk/radiatorer/radiator-ventiler/danfoss-living-pakker.html
Andre muligheder:
http://www.harald-nyborg.dk/p5728/tricklestar-termostat

http://www.conrad-uk.com/ce/en/overview/0812040/Radiator-Thermostats
den er så endnu billigere hos Conrad i Tyskland hvor den koster 14,95 eur.

http://www.conrad.de/ce/de/product/560307/eQ-3-Energiespar-Regler-K-92457-Weiss-Heizkoerperthermostat-elektronisch/?ref=home
Tak skal I have. Eeeeej altså, det er her, jeg går hen og bliver rigtig rigtig tøse-agtig, for jeg er ikke i tvivl om, at de alle udfører jobbet fint nok - men danfoss living dimsen er altså bare så pææææn! (Og dyr... )

Jeg er egentlig ikke indstillet på at give ekstra penge for at få central styring. Men det er måske fordi, jeg ikke ved, hvad det fede er ved det. Så... hvad er det fede ved central styring? SÅ meget krudt synes jeg jo heller ikke, at de kan koste at fise rundt og indstille termostater i ny og næ, de skal vel også indstilles, når det er centralt, men man kan jo tage fejl :-)

mvh. tina

Annonce
danfoss kan også fås uden centralstyring, søg på danfoss living eco, de er uden den centrale styring, men samme udseene.
Jeg fik vist trykt mig ud lidt knudret :-) Jeg ved godt, at danfoss' model findes uden centralstyring, men det kunne jo være, at der var nogle supergode argumenter for at vælge den med, men som jeg har overset :-)

mvh. tina
Hej 
Jeg har temostat eco living i hele huset. De virker fint efter hensigten, men jeg sparede
også den centrale styring væk men det er en fejl for de bliver kun brugt som alm termostater.
Det smarte er jo at de kan hæve og sænke temperaturen i løbet af døgnet og ugen.
Men hvis du vil have dem er min helt klare anbefaling at købe dem med central styring.
Feks. kan du ved et par tryk på en knap feks sænke temperaturen i hele huset hvis du 
er væk en dag i weekenden.

Hilsen Jan
Jan, jeg fik aldrig takket dig for dit input, men jeg har summet en del over det. Jeg tror, jeg skal have sådan en fjernbetjening - fungerende! - i hånden, inden jeg kan ryste op med pengene, for med mig er det sådan, at jeg godt kan glemme lidt at sætte mig så meget ind i elektroniske dimser, at jeg også kan bruge dem ret let i hverdagen. Og så ville det dæleme være ærgerligt at have brugt SÅ mange ekstra penge på det.

Så hvis der er nogen, der kender til steder, hvor man kan få lov til at pille på so ein ding, så ville det være et hit! Helst tæt på Kolding :-)

I dag var jeg ellers også ved at vende 180 grader og gå i en helt anden retning. En kammerat fortalte mig, at Bilka havde udsalg på de grimme af slagsen, to til 349 kroner. Så i Bilka jeg drog - blot for at finde ud af, at deres termostater åbenbart ikke kan finde ud af at slukke for radiatoren, når vinduet åbnes. Den del kunne jeg ellers VIRKELIG godt se det smarte i, så jeg er tilbage til Danfoss Living - undersøgelserne :-)

mvh. tina
Nu skal jeg nok passe lidt på hvad jeg siger, men de termostater er i store træk en normal termostet med natsænkning og i en normal husstand vil jeg ikke satse på at spare der.(gevinsten er for lille kontra investeringen)
Jeg kunne dog godt finde på at købe den dyre løsning for comfort og ikke for at spare penge.

it is better to burn out than to fade away
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også