alarm ved opstart

Jeg har en Acer Aspire stationær computer der på det sidste ved opstart er begyndt at sige "bip-bip-bip-bip" og så iøvrigt slet ikke starter. Jeg har kunnet løse problemet et par gange ved en grundig støvsugning med den ene side taget af, så jeg går ud fra at problemet er overophedning? men nu kan jeg kun løse problemet ca. en dag ved støvsugning. Er der nogen der har et forslag til en mere varig løsning? Kan jeg f.eks. gøre støvsugningen mere målrettet?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den også gør det, når du starter den op hvor den er kold, er det ikke overophedning.

Hvis der er fejl i RAM, mener jeg den kommer med sådane bib lyde...

mvh jens
når du har kontroleret at blæseren kører rundt slukker du maskinen og piller blæseren af,renser propel og køleribber med varpinde så det ser ud som nyt og monterer det hele igen.
Jeg ved ikke hvilken blæser/processor du har men operationen kan være fra meget enkel til lidt besværlig,du kan også købe en ny de fås i alle prisklasser men hvis du har klaret dig med en standart model er der ikke grund til at ofre noget vildt.
René
Find ud af hvilken BIOS din PC har. det står kortvarigt på skærmen ved opstart, så kan du google: "BIOS alarm" der kan du finde en listemed hvad de forskellige bip kombinationer betyder.

Et eksempel: http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm#
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis