lave en tilbygning..

Hej lav det selv...

jeg står og overvejer at tilbygge en garage til mit nuværende hus....

det er sådan at grunden er på 1026m2 og det nuværense hus er på 82 m3 stue og 82m2 kælder som jo selvfølgelig ikke er så stor igen, går så med tankerne om at bygge en garage til på ca 130m2, hvor der evt skal gøres klar til beboelse, mit spørgsmål er så:

kan/må man godt lave en tilbygning som garage hvor man har tegnet det ind som garage og jeg selv ligger inde med en tegning over hvordan man senere kunne dele garagen op så det blev 80m2 garage og 50m2 ekstra beboelse plus lidt ekstra beboelse ovenpå eller skal man lave det hele med det samme, ?

hvis jeg nu sørger for at få trukket kablerne og lavet afløb osv klar til hvis der evt senere skulle blive udvidet med ekstra beboelse...?

jeg er selv murer og er lidt inde i det, dog har jeg søgt lidt rundt på nettet med byggetilladelser osv dog synes jeg ikke rigtig jeg kunne finde noget om at lave en tilbygning som først bliver til en stor garage og evt senere bliver delt lidt op så det bliver beboelse i noget af det senere...

grunden til jeg vil gøre det på den måde er at det nok bliver lidt små svært at sælge huset evt hvis det ikke er så meget beboelse, og at jeg først og fremmest vil ha lavet selve bygningen og på et senere tidspunkt gå og evt lave lidt om på det indenfor...

skal siges at det er i landzone og jeg holder mig indenfor bebyggelses procent mm..

mvh chris

Lav det selv og spar hvor du kan :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer ikke kommunen ved hvad du tænker på at lave i fremtiden, men når det bliver aktuelt skal de orienteres, BBR skal ændres, og diverse krav til beboelse skal kontrolleres.

Rør skal laves fra start, og det vil være fornuftigt at lægge elektrikerrør ind, tag nu rigeligt så der også er rør til antenne og netværk.
ville oz lave og eller endda trække kabler og lave alt klar med det samme, eneste som skulle mangle var strøm osv på 1 sal hvis det blev til sådan et, dog er det jo til at lave da det jo bare er at trække i skellet... og ja det koster jo ikke meget at trække de ekstra ledninger og kloakrør, det er nemmer at pille lortet ud og smide en klar smadre i end at skulle fræse ud bagefter jo

men er bare i tvivl om det ville være dumt at bygge det som en stor garage i starten kun og om det giver bøvl med at få lavet om bagefter ?

Lav det selv og spar hvor du kan :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis