Småbygninger og Bebyggelsesprocent?

Hej!

Suk! - jeg prøver meget ihærdigt at finde ud af det med småbygninger og bebyggelsesprocent, men det er godt nok svært.

Det forholder sig således:

Jeg har en 392m2 matrikel med et hus der er 59m2 i grundplan, samt 49m2 i førstesalen. altså 108m2 ialt.

Desuden har jeg 25m2 skur (hvoraf 5m2 er brugt til vandvarmer og sådan) og 14m2 carport.

Men så kommer mit problem: jeg har også et 18m2 uisoleret værksted

Værkstedet er på 18m2, og ikke meldt til BBR. 

Værkstedet og skure har været der hvertfald siden 1980'erne, ifølge mine naboer. de er begge på fundament.

Jeg er så lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre.

For så hvidt jeg har forstået, skal de første 35m2 af småbygninger ikke medregnes i min bebyggelsesprocent. dvs 18+14+25= 57 minus 35=22 plus de 108 = 130m2

og da min matrikel er 392 så udgør min bebyggelsesprocent 33% 

Det går jo ikke, da min lokalplan siger 30% så jeg håber at jeg har misforstået noget.

Kan jeg trække de 5m2 fra som er brugt til vandvarmeren? - er der specielle regler for hvornår en småbygning tæller med? (i forhold til isoleret/uisoleret)?

Kan man søge dispensation? - og hvordan plejer de at være mht. til dette?

Mvh.

Jack

"Hov - Nå det ser man ikke"

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Er du sikker på at din førstesal tæller med i bygge % ? 
Jeg tror det ikke og så ser regnestykket jo noget bedre ud 

Hilsen Jan
Hej!

Hvorfor skulle det ikke det? - det plejer førstesalen da at være (så længe der er en vis højde til loftet?)

eller er der noget jeg har misforstået?

Tak jeg har set den men den besvare ikke rigtig mine spørgsmål.

Det er den der har fået mig til min førnævnte konklusion. som jeg er i tvivl om.

Hvor gammel er den omtalte lokalplan ??
Hej!

Så vidt jeg kan se er den fra 2009. og gælder indtil revision  i 2013.

Fra lokalplanrammen:

"Bebyggelse
Bebyggelsen må ikke opføres i mere end 2 etager. Bebyggelsesprocenten for hver enkelt ejendom må ikke overstige 30. For ejendomme, der fastlægges til butikker, institutioner eller lignende, må bebyggelsesprocenten ikke overstige 45."

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis