Isolere emhætte m.billeder



Jeps, ved det ligner noget der er løgn og det er heller ikke særligt effektivt.
Der kommer isdannelser på og når det smelter(sidste forår) ja så drypper det ned i køkkenet. 

Men hvad skal jeg gøre, hvad isolerer man med. Har tænkt på disse måtter man kan bruge i haven men er det vejen at gå. Pt er det kun motoren der er isoleret. skal det hele være isoleret. Det stykke spiorør man ser er en lyddæmper, er det nødvendigt at isolere denne også.

Hele molevitten sidder på et u-opvarmet loft.

Indput er meget velkommen.

God weekend


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flexrøret ville jeg ændre til præisoleret, også på med lamelmåtter om spirorrør og motor.

Ellers et imponerende pragtstykke i installations-isolering.

Og er der slet ingen mulighed for at flesrøret kan snos endnu en omgang omkring motoren. 

Men mon det er sundt for en el-motor at være isoleret på den måde?

Der er jo blæsekøling på motoren kan jeg se :-) Man som alle siger, igang med isoleringen.
Er der et spjæld der lukker når du slukker emhætten ?
Havde problemet fordi spjældet ikke virket. Stod og trak luft op uden motoren kørte,
det gik så langsomt at det nået at kondensere og derfor dryppede ned.
Vh Claus
Ja jeg kan jo ikke påstå at det er "overtaget med huset" så ville jeg lyve.Og skal da gerne indrømme at det gik stærkt. Kan også huske mit henkastede blik over venstre skulder på vej ud af loftet, og tanken var vist, hmm det komme du sku nok til at lave om gamle jas....


Ja der er et spjæld der lukker når ikke den kører.

Lamelmåtter må jeg få skaffet mig.

Hvad med Armaflex, det bruges på mit arbejde kommer jeg i tanke om, er det ikke lettere at
få pakket helt tæt omkring eller er det ikke noget at anbefale.(så kunne jeg høre om der var lidt i overskud hos den flinke isolatør)

Men tak for svar ind til videre

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Annonce
Ja, Armaflex ville være fint hvis du har adgang til dette ellers dyre isolerings materiale...
Det skal isoleres ordentligt. Tekniskisolering skal være tæt for at det virker ordentligt. Men det er rigtig fint hvis du kan bruge armaflex. Kan du komme til at skifte den der slange fra motor over til afkast hætten til et rør vil du oplave forøget sugestyrke og mindre støjniveau.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ja, og måske lige smide en overgang på det firkantet rør til rundt rør, frem for en ½ rulle gaffatape...
Jamen så tror jeg at jeg skal hanke op i en flaske rødvin til isolatøren.

Jeg er ikke den stor kunstner med spiorrør, men vil bestemt overveje at "flække" noget sammen når
jeg får det skilt ad.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Vi har et rør, faktisk 3 stk. Emhætte, badeværelse og bryggers.
Alle 3 er firkantet og med dertil fremstillet isolering.
Når det fryser så drypper det. Jeg har købt en rulle isoleringsmåtte (det med papir på den ene side) og viklet det nogle gange rundt om..
Alligevel drypper det når det er hård frost.. Jeg tror at den lille stump der stritter op af taget, og som ikke er isoleret, også er en stor synder, når der bliver kondenseret..
Hvis man ikke vil have dryp, så skal man jo også lukke så meget varme ud og igennem rørene at de holdes varme.??
Damp fra kartoffelkogning vil kondenserer og det samme fra badet..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis