Hvilken bank?

Jeg går og overvejer at skifte bank.

Primært pga af følgende 2 ting.

1. Min bank tilbyder ikke prioritetslån(friværdis lån), men kun boligflex konto som koster det dobbelte.

2. Min bank tilbyder ikke at man betaler renter på alle kontoer, som værende éen saldo. dvs man risikerer at betale udlånsrenter, selvom man samlet set har plus på kontoerne.(har hørt at jyske bank vist nok tilbyder dette).

Er der nogen der kender og kan anbefale en bank der kan tilbyde disse 2 ting.

Mvh
Henrik

 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen kæreste Henrik, hvis vi så også skulle vælge hvilken kæreste eller kone du skulle have, ville  spørgsmålet være det samme.
Det må være op til den enkelte, hvad de vælger.
Kan godt se vi ser forskelligt på hvad en bank er. For mit vedkomne er det absolut ikke noget man er 'gift' med.
Men en virksomhed på niveau med f.eks tømmerhandel eller den lokale vvs, elektriker og supermarked. Altså et sted hvor man betaler for en ydelse.
Hvilket også var hvorfor jeg spurgte herinde. Da vi vel alle herinde har erfaringer med forskellige banker og deres ydelser,set fra en lønmodtages synsvinkel.
Det er sku svært at sige, men de fleste banker har rimelig fast politik omkring hvad deres medarbejdere må tilbyde nye kunder, men måske værd at forhøre sig i et par andre banker.

Spar nord, Nordea, Jydske Bank og Danske Bank ville jeg nok starte med.
Hej Henrik

Jeg kan til enhver tid angefale Sparkassen Kronjylland! 

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
Du må have sovet i timen Koluda, ellers vidste du at Dansk Bank skal man gå i en stor bue omkring.
Jeg har for nuværende kun erfaring med Nordea - men de tilbyder alle de ting du efterspørger.

Et Nordea prioritet koster 3,9 % i rente i øjeblikket op til 80 % friværdi og indlån og udlån på den konto giver samme rente.

Så er der lige nogle omkostninger til oprettelse og tinglysning af ejerpantebrev også.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis