Udskiftning af 15mm pex (rør i rør)?! :(

Hey,

Min kære VVS mand fortalte mig lige idag, at det rør XL Byg har leveret til mit brugsvand - og som jeg har støbt ned i fundamentet (!!) - er beregnet til varme og ikke brugsvand!

Nu er det heldigvis rør i rør, så i teorien burde der jo kunne trækkes nye VA godkendte rør i tomrøret, MEN er det til at gøre i praksis??

Jeg mener ikke jeg har for mange skarpe buk på mine rør, men det er jo forholdsvis stive rør, så er det til at udskifte dem?? :-/

På forhånd tak!

 SELVBYGGER!!!

Hey, Min kære VVS mand fortalte mig lige idag... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg må da nok indrømme at jeg har noget brugsvand der er lavet med varme pex, og jeg har til dato ikke haft smag af plast i vandet. og der var en smed der forklarede mig at man kan sagtens bruge gulvvarme pex til brugsvand, men man må ikke bruge brugsvand pex til varme. hvor vidt det så er lovligt det er så en anden sag. ud over det så kan man godt få en pex der er til både brugsvand og centralvarme

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Vi må satse på det går, hvis ik XL garanterer, at det er godkendt til begge dele.

Har godt set, at meget at det er kombi og godkendt til begge dele, men det tror jeg ik det her er desværre...

Må jo lære at dobbelt-dobbelt-dobbelt tjekke materialerne fra XL Byg...jøsses...

 SELVBYGGER!!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis