Hvordan støbes betongulv op af dette?

Hej! Jeg skal have lavet nyt badeværelse, hvor aftalen er, at jeg selv sørger for vægge, og så skal der professionelle til at lave betonudstøbningen. Planen for denne udstøbning er som følger:

Der lægges 100 mm. støbebatts samt 50 mm. støbebatts som randisolering.

Der lægges svalehaleplader som underlag for udstøbning af nyt betondæk.

Der udstøbes min. 60 mm. beton.

Jeg er usikker på, om den ene af mine vægge er klar til at støbe op af, eller om der skal gøres noget. Se billede:



Foran der hvor rørene går skal der sættes gips, så rørene kommer til at gå bag den nye væg, men jeg er i tvivl om hvorvidt de bare vil lave gulvudstøbningen op af dette og jeg så skal placere stålskelet og vådrumsgips ovenpå bagefter, eller om jeg skal lave væggen først og gulvet så skal støbes op af?

Det er nok mest fordi jeg reelt ikke ved hvordan en sådan gulvudstøbning foregår. Tak på forhånd!

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej kloge mennesker. Jeg bumper lige denne op
Du postede den for oprindelige besked for kun et halvt døgn siden. Giv lige folk en chance for at svare! Der er så få beskeder i dette forum, så din besked skal nok blive læst - der er ingen grund til at du hele tiden prøver at komme foran i køen - det er jo ikke første gang. Det virker noget egoistisk!

Mht. dit gulv: Hvad siger den som skal støbe gulvet?
Jo undskyld det er også irriterende synes jeg selv. Du har sgu ret

Dem der skal støve gulvet siger ikke noget fordi jeg har ikke haft held med at komme igennem til min kontaktperson som muligvis er på tidlig efterårsferie. Og jeg står netop nu og skal finde ud af om jeg skal lave væg eller ej. Derfor det lidt desperate bump
Hvis det er vandrør der er på billedet ville jeg lave en lille udsparing så de ikke bliver støbt med ind i betonen. Det er fornuftigt at rør og gulv kan bevæge sig uafhængigt af hinanden.

Alternativt kan du bare pakke dem ind i rørskåle - det vil din ovenbo sikkert også sætte pris på så du ikke stjæler al hans varme/kolde vand

Hvor dyb bliver den nye gipsvæg, skal den kun lige skjule rørene?
tak for svar! ja væggen skal kun lige dække rørene og ikke mere end det. Og resten af rummets ramme er sat med stål og gips, så gulvet kan støbes op af gipsvæggen, men dér er der så til gengæld endnu ikke lukket på bagsiden, så der kan føres vand. men her kan jeg ikke bare lukke til med gips, fordi der er ikke nogen åben bagsiden.

Det er i øvrigt varmerør til venstre og gas til højre.
Jeg ville lave en strimmel flamingo af en 50mm plade, og skære ud til rørne. Denne ville jeg så lime til panelet på vægen bag rørne.

Elektronikteknikeren
Er gas røret stadig i brug ? Er det tror jeg ikke det er så populært at skjule det i en væg med den samling.
Er der samlinger på vandrørende ?
Vh
Ja der er stadig gas men min vvs'er har sagt at det er helt i orden hvis der bare er en rist oppe under loftet så man kan lugte et evt udslip. Er dette forkert? Jeg troede nemlig også selv at der ville skulle føres nyt ubrudt rør fra underboen til overboen.

De andre rør er varmerør og må derfor gerne skjules.
Med gassen kan du kigge her (sidste 2 sider )
http://www.dgc.dk/publikationer/vejl/55.pdf
Har du fjernvarme ?
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis