Nissan Sunny 1,4 1995 - skifte toppakning

Hej derude,

Jeg har ikke forstand derpå, men jeg mener min mors bil skal have skiftet toppakning og det betyder vel (kan jeg læse mig til), at topstykket skal slibes.

Hvordan klares det billigst muligt - kan man sætte et brugt topstykke på og hvad koster det i forhold til at slibe det gamle?

Bilen trækker ikke så godt men hvad er det egentlig der sker når toppakningen er i stykker?

Jeg har ikke selv prøvet at køre i bilen.

Hilsen Torben
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det plejer ikke at være så dyrt, at få et topstyppe plansleben, og trykprøvet.
Har den mange km på bagen, kunne det være en god ide, at få ventilerne og ventilsæderne ordnet samtidig.

Det er forskelligt hvordan en bil teer sig, med en sprungen toppakning, værst er det hvis der kommer vand i olien, og man køre en tid med det.

Hvis toppakningen er gået, fordi motoren har været kørt varm, er det sjældent, at der  ikke også er andet, der har taget skade.( defekte stempler, og lejer)

Et brugt topstykke, er jo ingen garanti for, at det er i orden, normalt vil et autohug ikke sælge et topstykke, hvis motoren er i orden, så sælger de motoren som komplet.
Så vil det sælge et topstykke, er det sansynligvis fra en defekt motor.
Et brugt topstykke, vil man typisk alligevel få plansleben og trykprøvet, da denne udgift er beskeden i forhold til selve reperationen, (på et værksted)

Har motoren kørt mange km, ville jeg overveje at finde en brugt komplet motor, med færre km.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis