Gulvvarme i kælder giver ikke samme varme mere, hjælp!!

Hej. Jeg bor i et gammelt hus med renoveret kælder som har gulvvarme ( jeg har ikke selv lavet det ). For ca 1 måned siden gik gulvvarmen ud, også kom der lidt varme i det igen, men slet ikke på samme styrke.. Jeg fik så idag skiftet cirkulationspumpen fordi den gamle kun kunne køre i et niveau, og troede så derfor at det kunne være den. Her 3-4 timer efter den er skiftet er der stadig ikke kommet ordentligt gulvvarme dernede endnu selvom pumpem har kørt på fuld gas for at det skulle komme hurtigere rundt i systemet.

Hvad kan være galt? Ham der skiftede pumpem mente ikke der var luft i systemet. Der er godtnok varme i gulvvarmeslangerne, men retur er stortset kolde, det som om det ikke kommer rundt ?

Venlig hilsen Lasse
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan godt være på grund af luft...

Har du termostatregulering på, så kunne fejlen jo også ligge der.

mvh jens
Der er alm skrue termostat på, og de er blevet tjekket, de fører fint ud og ind. Tror ikke der sidder noget til at udlufte med på selve gulvvarme delen ? :S
Vedhæftede filer:
hvad er din fremløbs temp ? jeg har selv gulvvarme i hele hytten, og ved lav fremløbs temp kan der sagtens gå op til 6 timer før returen er lun hvis gulvet har været afkølet

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

På den der lille comp ting med data står der at den er 65 og retur 48 ? Har sat cirkulasionspumpen på Max her natten over.
Annonce
Hvis du lukker af, så der kun pumpes på den streng, der ikke vil varme, kan du muligvis presse evt luft ud.
Det hjælper at sætte cirkulationspumpen på max, mens du prøver at presse luften ud.

For at være helt sikker på, at det ikke er termostaten der driller, så skru termostathovede af (plastdimsen, man stiller temperaturen på og bevæg reguleringsstiften i ventilen, nogle gange.
Prøv at vente med at montere termostathovedet, når det er afmonteret, er ventilen max åbnet.

Jeg regner med din termostat sidder i returen, så kan der være en drosselhane i fremløbet, hvis det er det så prøv at åbne den helt.

mvh jens
Termostaten sidder på retur? Hvad er en drosselhane og hvordan ser den ud ?
ikke ? Efter de første, for ja de sidder på retur til gulvvarmen
Ender både fremløb, og retur fra gulvarmen, der er problemer med, ude ved fyret?
Så kikker du bare efter en drosselventil hvor fremløbet er monteret, om der er en hane af en slags, der ikke er åbnet helt.

Sidder fremløbet til gulvvarmen i selve rummet, kunne drosselventilen se sådan her ud.
Når man skruer den sekskantede prop af, sidder der en nåleventil, der kan justere flowet-mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis