Samling af klikgulve - voks eller baby pudder?!

Hej LDS'ere.

Jeg skal til at ligge en del klikgulv, men har hørt at man skal give det voks i samlingerne, for at de ikke skal knirke! Hviklen voks skal man bruge, og er det bare at søbe det ind
Har også læst et sted, at man kan bruge baby pudder istedet..

Hvad har I af LDS erfaringer?

Mvh

Morten

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har jeg aldrig hørt, jeg har selv flere steder med Pergo klik gulve, det ar bare klikket sammen, uden pudder eller lignende.

mvh jens

Babypudder kan da umulig gøre nogen gavn - over tid!

Et enkelt drys gør jo ikke en babynumse vandskyende i årevis efterfølgende - og vist heller ikke "knirkefri"!

Voksen kan vel næppe skade. Men mon fabrikanterne, nogle af dem, ikke havde givet kanterne en gang voks hvis det kunne gøre click-gulve knirkefri?

Så folkets dom er saml og vær glad?

Rygtet siger bare at de dyre produkter har voks i samlingerne..

Mvh

Morten

Samlingerne er normalt med så små tollerencer, at jeg vil ikke anbefale at bruge noget som helst i samlingen, kan give problemer nemlig.
Mit click gulv knager ad h til. Det kan godt være gulvet er noget hø men det var bestemt i den dyre ende.
Næste gang vil være endnu mere omhyggelig med at underlaget er 100,0000000% plant, underlaget er tyndt og varmefordelingspladerne er fæstnet til forskalningen.

 

Jeg har lige lavet trægulv, med strøer, og gulvvarme, samt klikgulv.

Jeg brugte varmefordelingsplader, mellem strøerne, med alm. gulvspånplader oven på.
Det giver et helt plant gulv, og ikke noget der knirker i klikgulvet.

Gulvvarmen fungere perfekt, det genere ikke, at spånpladen også skal varmes op, før varmen når klikgulvet. (men varmefordelingspladerne presser også op mod gulvspånpladen)


mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis