Fejl på gulvvarme med jordvarme

Jeg har lavet 11 gulvvarmekredse, og der er endnu ikke kommet telestater på. De er næsten alle sammen åbne, dog er dem som er tættest på fyret, lukket 3/4 med strips.
Men jordvarmepumpe går nogen gange i fejl. 
HVIS jeg lukker for "hovedtermostaten" som ligner en alm til en gammeldags radiator, lukker den jo for cirkulationen, og den går i fejl.
Står den helt åben, går den kun nogen gange i fejl. Det sker oftes hvis jeg sætter temp et par grader op. Så det har helt sikkert noget med gulvvarmen at gøre.
Mærket er Nibi Figther 1235

Nogle bud. Evt. forkert montering af cirkulation. Mener fejlen er noget med (HP) for høj temperatur. Fik det selvfølgelig ikke skrevet ned. Sorry

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fundet fejlen i manualen, men forstår ikke meningen. Men her beskrives den lukkede termostat, hvilke jeg ikke forstår hvorfor den skal give anlægning til at gå i fejl.

HP-LARM
Visas denna information har högtryckspressostaten i FIGHTER 1235 löst ut. Kompressorn blockeras samt FIGHTER1235 övergår i vinterläge, enbart tillsats utan varmvatten.
Detta kan t ex bero på:
■ Inget eller lågt flöde på värmebärarpump (16).
■ Stängda termostatventiler.
■ För högt värde i meny 1.5 och/eller meny 1.7 på stopptemperaturen. Larmtemperaturen varierar med värmepumpens driftsförhållande.

 

Inden flow på varmebære pumpe, men ikke det er her din fejl ligger, nemlig at de fleste termostater er lukket, og din vp derfor tror ventilerne er lukket.

Der er ingen åben forbindelse med frem og retur der kan reguleres ?
Men selvom at huset er varmt nok og derfor lukker samtlige telestater, skal hele fyret vel ikke gå i fejl.

Nej der er ikke en gennemgang mellem frem og retur som kan stilles til et flow

 

Jamen, er der ikke mulighed for gennemstrømning, når alle ventiler er lukket, så vil pumpe jo pumpe i stillestående vand, og pumpen kan ikke komme af med varmen, og det er da et problem.

Umiddelbart burde der jo så være en buffertank på, som pumpen kunne cirkulere igennem.

Jeg tror ikke det er gulvvarmen der er et problem, men installation af pumpen, der bør være enten buffertank på, eller mulighed for at pumpen kan cirkulere vandet rundt på anden måde, når alle ventiler lukker, eller modstanden er så stor at pumpen ikke kan flytte vandet rundt.

Du skal have en bypass på din kreds, så der stadig er flow selvom alle ventiler lukker.

Jeg havde nøjagtig samme problem med mit anlæg da det blev installeret. Dog var denne her bypass anordning installeret, men flow'et var ikke indstillet korrekt. Her skal man prøve sig frem....

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej
Du kan afmontere termostaten og åbne alle telestater og justere temperatur på varmepumpe så temperatur i huset passer med fremløbstemperatur fra vp. Vp har udeføler der regulere din inde temp i forhold til udetemp når temp passer i det største rum justerer du de andre rums gulvvarmekreds så temp passer der, det er den billigste måde at bruge vp på.Hvis du stadig har problemer med for høj temp skal der en buffertank monteres det vil også give vp mindre start og stop

mvh
PL Teknik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis