Er Einhell's blå båndsav noget værd?

Jeg har et lille hobbyværksted med diverse maskine heriblandt en lille båndsav af mærket FERM. Den har fungeret udmærket med en Timberwolf-klinge, men den føles alt for billig og er så småt ved at falde fra hinanden. Mit behov og mit budget er temmeligt begrænset, så jeg har været på udkig efter en lignende båndsav i samme størrelse som f.eks. Einhell's BT-SB 200, men mit kendskab til denne serie består af en båndsliber, der ikke har været helt stabil.

Jeg skal bruge en sav med en savehøjde på 8-10 cm, hvor bordet er af en rimelig kvalitet og kan justeres i de rette vinkler. Et fornuftigt geringsanlæg er også at foretrække. Er der nogen, der har erfaring med Einhell's model eller kan anbefale noget lignende. Budgettet er max 2000 og gerne under.

På forhånd tak
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil dog anbefale dig at spare lidt mere op, så du kan købe en noget større båndsav. De små er kun legetøj til modelbyggeren, de holder ikke i længden og har et stort forbrug af elendige klinger. Jeg har selv en Scheppach til ca. 4500,00 kr. det er noget der holder, selv når jeg skære kraftig egetræ.
Onkel Harald har den, søg på nr. 79233
Mjah, den Scheppach er også én, jeg har kigget på, men selvom den ser fed ud, så er den pt. over mit behov. Det kan selvfølgelig ændre sig, og jeg havde egentlig også en plan om at opgradere til den, men pga. økonomien ville jeg se, om jeg kunne finde noget mindre, der dog stadig var en ordentlig kvalitet. Men selvfølgelig - hvis en lille båndsav af en ordentlig kvalitet bliver for dyr, så kan jeg ligeså godt købe den Scheppach.
Jeg har for nogle år siden haft en Einhell. Hvilken model det var husker jeg ikke. Men den virkede som den skulle.

Desværre var det en lille model, så den var ikke helt kraftig nok til nogle af mine tosse projekter.

Så jeg købte en Bosch i Davidsen til omkring 1000 kr mener jeg. Den gør det rigtigt godt.

R. C. Nielsen

Skrevet af onkelroar på 09 okt 2012 10:29
Jeg har for nogle år siden haft en Einhell. Hvilken model det var husker jeg ikke. Men den virkede som den skulle.

Desværre var det en lille model, så den var ikke helt kraftig nok til nogle af mine tosse projekter.

Så jeg købte en Bosch i Davidsen til omkring 1000 kr mener jeg. Den gør det rigtigt godt.

Hmmmmm ! Hvornår har Bosch solgt båndsav ?  Jeg har haft Bosch maskiner de sidste 40 år eller mere, men aldrig set en båndsav i deres sortiment.

Det var mig der sad og sov.

Ved ikke hvordan jeg fik det til rundsav :-D

R. C. Nielsen

Af ren uvidenhed bliver jeg nødt til at spørge..

Hvad bruger man en båndsav til som man ikke kan gøre med en bordrundsav eller lignende?

Mvh Mærsk

Save kurver, cirkler og andre runde snit f.eks.
Stiksav?

Mvh Mærsk

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis