Kældervægge, hvad kan gøres? MED BILLEDER

Hej. 
Kælderen står for renovering, og væggene er enten lidt fugtige, eller har været ( der er gulvvarme dernede nu ) 
Det er nok et ret kendt problem og har også læst diverse forums, og JA den eneste rigtige løsning som er holdbar er nok et omfangsdræn, men det er ikke en mulighed nu og derfor ville jeg gerne høre erfaringer eller løsning på problemet fra indvendigside ( gerne ikke en aaaalllltt for dyr løsning ). Der findes jo et hav af diverse producenter som har mørtel som kan diverse tricks, men hvad holder sådan rimeligt?

-Og hvad med vandglas? Som i jo kan se er der også på skillevægge lidt opstigende grundfugt. Jeg har læst man kan bore en masse huller langs gulvet ind i fundamentet og fylde den med vandglas? 

Der har helt sikkert været brugt plasticmaling og har så pillet det meste af hvor det sad løst, kan man få der sidste af på en måde ?

Håber der kommer nogen kvalificerede bud på en løsning her som er rimelig holdbar i længden.

Venlig hilsen Lasse
Hej.  Kælderen står for renovering, og væggene er... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt pudse op med skalflexen. Det er bare rockerdyrt. Væggen bliver jo noget ujævn når du har hugget puds af, så jeg pudsede den groft op med et par sække fra Silvan. Tror det var Maxit betonpuds eller grovpuds det hed.

Jeg valgte at give kælderen den store tur. Jeg gad ikke tage chancen med lappeløsninger, som måske skal laves om kort efter, når man har fået indrettet sig. Især var jeg bekymret for skimmel som kunne leve videre i den tilbageværende plastmaling, så jeg valgte at fjerne hele skidtet.
Hej igen.. Hvorfor valgte du at komme skalflex på når der os kommer cempexo på ? kan man ikke få skalflex i hvid farve ? brugte du noget bagefter du havde renset væggene for at få støv til at binde ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Som jeg skriver ovenfor var det ikke alm Skalflex jeg brugte, men Skalflex multipuds Vandtæt. Jeg brugte ikke noget til at få støvet til at binde - men det havde nok været en god ide.
Har valgt at gøre sådan her : få alt løstsiddende puds af, og slibe knotter af, bagefter pudse op hvor hullerne er værst, derefter svummer jeg væggene et par gange med multipuds vandtæt og derefter cempexo
kom til at tænke på at jeg har svært ved at se fidusen hvis man først pudser op med alm mørtel på det man har banket af og renset, jeg tænker bare at burde multipuds vandtæt ikke ligge i første lag?? eller burde det være lige meget?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også