Så skete det!!

Hej alle.

nu kommer der snart et nyt lovforslag vedr. brændeovne

nu skal der afgift på træet du køber til ovnen, ca 200-300 kr per rummeter

dette gælder dog ikke træ fra din egen have eller træ du for af en bekendt.

men ja, det er slut med den søde tid!

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Av! Det lyder dyrt! Hvor har du set det? Så bliver vi sku snart nødt til at flytte. Vores eneste alternativ pt. er oliefyret :-(

Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.
Oj hvor jeg glæder mig, håber virkelig det rammer mine 2 naboer rigtig hårdt, for de fedtfyrer og har gjort det i de 12 år jeg har boet her. Der stinker af sure sokker, det kan jeg godt leve med, men alt den focus på at det er farligt at indånde får mig til at glæde mig til næste skridt, filter på alle ovne.

Har selv brændeovn. Dårlig forretning. Fyrer med affaldstræ, max en m3 om året, men den skal jo fejes når den er tilsluttet.

MVH

Det er ikke for at være bitter, men jeg vil ikke forenes med min mor der lige er død af lungekræft foreløbig.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
"håber virkelig det rammer mine 2 naboer rigtig hårdt" -> lyder som om i er rigtigt gode naboer :-(

Er som sådan enig i at det er en rigtig god ide med filter på alle brændeovne - men er bestemt ikke enig i at en afgift på brænde er vejen frem. Kan ikke se hvordan det i sidste ende giver bedre miljø overhovedet. Folk hopper tilbage på oliefyret og så er vi lige vidt.

Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.
Lad os se nogle links til troværdig kilde ;-)
Muligheden for trådstarters "lov forslag " er nok tvivlsom.

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Hvor ligger kontrol og indberetning henne

 varmetossen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
a) en søgning på "lovforslag brændeovn" giver ikke rigtig nogen aktuelle hits.
b) et lovforslag er ikke nødvendigvis skridtet før en lov. Det afhænger meget af hvem der har fremsat det.

Så overskriften "så skete det" er måske ikke helt retvisende i forhold til, at praksis nu er ændret.
Den er vist god nok, det var en del af finanseringen for de skattelettelser som bliver vedtaget i øjeblikket som indeholder afgiftstigninger på bla olie, gas, strøm OG biomasse..
Skrevet af PeterR på 07 okt 2012 18:47
Oj hvor jeg glæder mig, håber virkelig det rammer mine 2 naboer rigtig hårdt, for de fedtfyrer og har gjort det i de 12 år jeg har boet her. Der stinker af sure sokker, det kan jeg godt leve med, men alt den focus på at det er farligt at indånde får mig til at glæde mig til næste skridt, filter på alle ovne.

Har selv brændeovn. Dårlig forretning. Fyrer med affaldstræ, max en m3 om året, men den skal jo fejes når den er tilsluttet.

MVH

Det er ikke for at være bitter, men jeg vil ikke forenes med min mor der lige er død af lungekræft foreløbig.

Der kommer ikke nogen filtre, det får de jo ikke nogen penge i kassen af, det handler ikke om miljø kun om at lave flere nye afgifter...
Lidt enig med Pizzabager.

Selv om der lægges lidt afgifter på brændeovnsbrænde så er det jo stadig billigt at opvarme med brændeovn. men det vil give penge i statskassen.

Det ses jo eksempelvis af benzinpriserne at disses tåtnhøje niveau stort set ingen indflydelse har på forbruget!

Skal man gøre noget effektivt ved forureningen skal det nok ikke være filtre. Men noget forbrændingsautomatik der måler røgtemperaturen og regulerer luftindtaget således at der sikres en ren(ere) forbrænding!
Skulle dette have sin rigtighed vil jeg med samvittighed hvid som sne købe træ sort som natten. Har ikke noget imod at betale mere i reel skat.. Men har noget imod at betale kamoufleret skat.
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også