Så skete det!!

Hej alle.

nu kommer der snart et nyt lovforslag vedr. brændeovne

nu skal der afgift på træet du køber til ovnen, ca 200-300 kr per rummeter

dette gælder dog ikke træ fra din egen have eller træ du for af en bekendt.

men ja, det er slut med den søde tid!

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hej alle. nu kommer der snart et nyt lovforslag... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ktm på 08 okt 2012 18:56
Netop!! Det er slet ikke en skat, nej det er til gavn og glæde for os, idet det er, som Mærsk påpeger, en forsyningsikkerhedsafgift.

Det kan vi jo kun være lykkelige for, så vi har en forsyningssikkerhed. Tænk hvor ville det være grimt, hvis vi skulle sidde og fryse i vore små hjem, når nu fimbulvinteren snart er over os igen!
Hvor er det dog dejligt, at vi har så betænksomme, raske, unge mennesker med høje uddannelser til at tænke for os i den succesrige regering.

Se dog ud i naturen, hvor der er så meget grønt. Det er uden al tvivl pga de utalrige grønne afgifter, at der er så pænt grønt alle vegne. Vi må prise os lykkelige for vore fabelagtig kloge politikere.

@KTM. Det her har du misforstået.
Grønne afgifter sikrer ikke grønne Tuborg eller grænne Cecil. Ligeså lidt som det sikre din græsplæne en pæn grøn farve uanset hvor meget den må tørre ud.
Forsyningssikkerhedsafgiften er har intet med forsyning af el, varme eller anden energi at gøre, men derimod med forsyninger af penge til den store sultne kasse, hvorfra Ole Sohn nu skal have ventepenge og ministerpension, idet han har kvalificeret sig med 9 overskydende dage i forhold til kravet på et års minsitertid. Ingen kvaler, borgerne betaler. Her skulle være en smiley, der brækker sig.

Det ville være rart, hvis vi kunne få forsyningssikkerhed på nogle dygtige veluddannede politikere til at afløse de halvstuderede fantaster vi har på tinge nu. Der er rigtig mange af dem, som ikke har en færdiggjort uddannelse. Astrid Kragh f.eks, har gået 4 år på universitetet, men er ikke nået til at skrive den bacheloreopgave som andre præstere efter tre år. Og hun er langt fra den eneste på tinge som er nødsaget til at blive der til pensionsalderen, for der er ingen andre steder de kan bruges.

Vent bare, min gode mand. Snart kommer der grøn afgift på din fine udsigt fra stuevinduet og de økologiske plæneklippere. (som jeg stadig er lidt misundelig over kun at have som skrivebordsbaggrund).

God weekend fra mit vestsjællandske gemmested.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af jacobbb på 08 okt 2012 20:07

Arrr mon ikke embedsmændene får brygget noget sammem der rammer bredt.

Forsyningssikkerhedsafgiften er vist noget med " hus m2 x energiklasse x afgiftsats " hvor afgiftsatsen er forskeldig alt efter opvarmningsform.


DET FORBYDER GUD!!!
Jeg er ved at bygge et 200 kvm hus i energiklasse 2015!

Hvis ikke de himmelske magter sætter en stopper for dette, så flytter jeg hellere til Sierra Leone!
 Det er rigtig dårlig fredagshumor du kommer med, Jacobbb.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

ja ok. Vi danskere har altid skullet "tilpasse" os de givne forhold, men det bliver godt nok sværere efterhånden. Det er som om det er lidt lettere ude i det åbne land. Den samlede skattebyrde har nået smertegrænsen og det er de nødt til at indse på "borgen". Nu er man begyndt at stjæle brugt fritureolie bag pizzarestauranterne. jo der er udviklingling i samfundet

 varmetossen

Citat: Vent bare, min gode mand. Snart kommer der grøn afgift på din fine udsigt fra stuevinduet og de økologiske plæneklippere. Citat slut.

Ork dog, det findes allerede. Min tidligere gode nabo, som er meget pertentlig og en ordensmand holdt ejendommen, så der aldrig lå et strå på tværs. ALT var i pinlig orden og vel vedligeholdt.
Vi var begge enig om, at min ejd. var bedre gennemarbejdet med en masse flere faciliteter osv.
Ikke desto mindre fik han en forholdsvis meget højere ejendomsværdi, som følge af et specielt punkt på opgørelsen, nemlig HERLIGHEDSVÆRDI, som han også måtte betale værdi af egen bolig af.

Kan I forestille Jer, hvor mismodig han var? Faktisk var det medvirkende til at han solgte kort tid efter i bitterhed.
Den nuværende nabo har slet ikke samme problem, da han roder værre end mig.

Men ellers er jeg da tristmodig over, at forsyningssikkerhedsafgiften og de grønne afgifter slet ikke er så menneskevenlige, som jeg har bildt mig ind. Jeg troede ellers, at det lå Mögungen meget på sinde. Det er jo et barn med stor vidensballast og folkelig opbakning.

Men klart, der skal selvfølgelig være penge nok til at sikre en hædersmand som Sohn et godt otium som tak især for den store indsats han i 70-80erne ydede til vores alles bedste. Der burde vel rejses en statue af ham???


Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Pizzabager på 12 okt 2012 20:36
Jeg forstår simpelthen ikke meningen med alle de nye afgifter, idag koster en palle(960kg) træpiller i danmark af ordenlig kvalitet typisk 22-2300 kr, i tyskland koster tilsvarende typisk 1700 kr. og man kan bestille levering fra ekstern firma helt lovligt fra 2-300 kr pr palle.. så allerede idag er det billigere og få det leveret fra tyskland, hvorfor i alverden vil de så gøre det til en endnu bedre forretning.. 
Den har jeg også luret på, men jeg frygter, at man vil anvende bestemmelserne om, at man selv skal være med ved indførsel af sådanne afgiftsbelagte varer, i stil med energikoks.

Men hvad pokker, vi skal også have noget at bruge vores friværdi på, især os i de rådne bananer i Udkantsdanmark.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også