Så skete det!!

Hej alle.

nu kommer der snart et nyt lovforslag vedr. brændeovne

nu skal der afgift på træet du køber til ovnen, ca 200-300 kr per rummeter

dette gælder dog ikke træ fra din egen have eller træ du for af en bekendt.

men ja, det er slut med den søde tid!

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hej alle. nu kommer der snart et nyt lovforslag... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af Hans123456789 på 08 okt 2012 19:43
nå, men så er det jo godt at bo tæt på den tyske grænse. De har jo også kun 7% moms på træpiller. Lidt fordele har vi da her i udkantsdanmark

Arrr mon ikke embedsmændene får brygget noget sammem der rammer bredt.

Forsyningssikkerhedsafgiften er vist noget med " hus m2 x energiklasse x afgiftsats " hvor afgiftsatsen er forskeldig alt efter opvarmningsform.


jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Ha ha, jeg gik troede, at man ville forsøge at bilde os ind, at afgiften var a.h.t. miljøet. Men for en sjælden gangs skyld taler man rent ud af posen:

"Forsyningssikkerhedsafgiften skal kompensere for det udgiftstab, staten får, når danskerne anvender færre fossile, afgiftsbelagte brændselstyper til boligopvarmning." (Politiken dd)

Det er såmænd bare for at få nogen penge i kassen, når nu folk bruger mindre energi.


Det er såmænd bare for at få nogen penge i kassen, når nu folk bruger mindre energi.

Det kommer i den grad bag på mig. Det havde jeg sørme ikke forventet. De siger jo at vi skal spare og bruge alternativ energi, da det vil være så godt, så godt.

Skal vi gætte på, at der snart også kommer skat på solceller, vindmøller, solfangere osv.????



Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, der vil med garanti kommer flere skatter / afgifter på den grønne energi fremover, da de jo så mister en masse indtægter på den mindre energivenlige forsyninger.
ja ja, der skal jo penge ind til gratis mad, rejser, pensioner og minister biler, samt den øgede ulands bistand, det koster jo at have folk på :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Det står skrevet på tv2 tekst tv lige nu. der kan i læse om

hvad sagde jeg :-p

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Tja :-(

http://politiken.dk/tjek/penge/energi/ECE1780315/ny-afgift-paa-braende-er-lige-om-hjoernet/

Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.
Jamen så må vi jo se om jeg skal have noget træ hjem til næste år fra min gode ven skovfogeden. Lige nu ligger der 20 rm. gran der kører gennem fyret i løbet af vinteren og det har kostet den fyrstelige sum af kr. 1200,- incl. moms. Oliefyret bruger for kr. 120 i døgnet så fordelen er nem at få øje på.

mvh Claude

 varmetossen

Jeg forstår simpelthen ikke meningen med alle de nye afgifter, idag koster en palle(960kg) træpiller i danmark af ordenlig kvalitet typisk 22-2300 kr, i tyskland koster tilsvarende typisk 1700 kr. og man kan bestille levering fra ekstern firma helt lovligt fra 2-300 kr pr palle.. så allerede idag er det billigere og få det leveret fra tyskland, hvorfor i alverden vil de så gøre det til en endnu bedre forretning..
jeg læste også et andet sted at dansk Halm ligger og rådner op på markerne fordi kraftværkerne hellere vil bestille deres biomasse fra rusland og baltikum, det kan selvfølgelig har noget at gøre med priserne, men er det ikke fuldstændig åndsvagt at lade flere 100-200.000 tons halm ligge og rådne op. nu må politikkerne tage sig sammen, det er ikke godt for miljøet at lade det rådne istedet for at brænde det, der kommer den samme co2 ud af det, men hvis vi brænder det kan vi i det mindste bruge det til noget..

lavede lige en rettelse fra 100 mio til 100-200.000 tons halm, jeg kom i tanke om 100 mio tons halm måske var en smule i overkanten  
Utroligt så meget træ jeg fremover skal købe i 3-meter stykker for at fremstille et årligt borde-bænkesæt til haven!
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også