Så skete det!!

Hej alle.

nu kommer der snart et nyt lovforslag vedr. brændeovne

nu skal der afgift på træet du køber til ovnen, ca 200-300 kr per rummeter

dette gælder dog ikke træ fra din egen have eller træ du for af en bekendt.

men ja, det er slut med den søde tid!

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hej alle. nu kommer der snart et nyt lovforslag... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, tror heller ikke på det, det ville jo bare være endnu et "sort" marked....
umiddelbart ser jeg det som det meste af det de finder på fra regeringen.
en ekstra måde at kræve penge ind på.
De gør jo ikke noget for miljøet de penge. og de får da heller ikke folk til at stoppe med at fyre med træ.

Som jeg med et grin plejer at sige: stjæl ikke, regeringen hader konkurrence ;-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Puha så er det vel kun de der køber brændetårne i Silvan, der bliver ramt.
Vi der køber materialer i skoven til en naturlegeplads, skal vel ikke betale afgift så?
Den er jo god nok..

Det blev vedtaget under det sidste energiforlig.. Det hedder forsyningssikkerhedsafgift

Sådan som jeg tolker det kommer der afgifter på uanset om det er fjernvarme eller fastbrændsel..

Mvh Mærsk

Hej drenge.

jeg har ikke selv læst eller set det i fjernsynet.

men min far fortalte det igår, han har selv brænde ovn.

det betyder at hvis du køber dit træ af et moms registret firma skal du betale en ekstra afgift per rummeter.

det jo den eneste måde de kan tjene penge på det, de kan ikke forbyde brændeovne, for vi er jo ca 750000 husstande med brændeovn i huset, og de kan heller ikke sætte en afgift på selve ovnen, fordi den forurener, for du kan jo altid lave et bål i din have.

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Annonce
# og jacoob Klaus og Lars fordi man ikke sætter et link eller et troværdig kilde op, betyder det jo ikke man lyver, eller taler usandt.

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Netop!! Det er slet ikke en skat, nej det er til gavn og glæde for os, idet det er, som Mærsk påpeger, en forsyningsikkerhedsafgift.

Det kan vi jo kun være lykkelige for, så vi har en forsyningssikkerhed. Tænk hvor ville det være grimt, hvis vi skulle sidde og fryse i vore små hjem, når nu fimbulvinteren snart er over os igen!
Hvor er det dog dejligt, at vi har så betænksomme, raske, unge mennesker med høje uddannelser til at tænke for os i den succesrige regering.

Se dog ud i naturen, hvor der er så meget grønt. Det er uden al tvivl pga de utalrige grønne afgifter, at der er så pænt grønt alle vegne. Vi må prise os lykkelige for vore fabelagtig kloge politikere.

Med venlig hilsen
ktm

 


Skrevet af Maleren. på 08 okt 2012 18:55
# og jacoob Klaus og Lars fordi man ikke sætter et link eller et troværdig kilde op, betyder det jo ikke man lyver, eller taler usandt.

Næ bestemt ikke, men nu har rygter om skat/afgift på træpiller og fast brændsel , verseret vedholdene
De siste 15 år minst.

Og der er efter min mening meget meget langt , fra en skat på 200-300kr per m3 brænde
Til udspillet om forsyningssikkerheds afgift

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

nå, men så er det jo godt at bo tæt på den tyske grænse. De har jo også kun 7% moms på træpiller. Lidt fordele har vi da her i udkantsdanmark
Skrevet af ktm på 08 okt 2012 18:56

Se dog ud i naturen, hvor der er så meget grønt. Det er uden al tvivl pga de utalrige grønne afgifter, at der er så pænt grønt alle vegne. 
Hahaha


Mvh Mærsk

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også