Nye vinduer, eller reparere de gamle

Vi har en masse småsprosser vinduer med termoglas i. Problemet er, at mange af dem er gået, og der er vand på indersiden. På selve træværket skaller malingen nemt og hurtigt af, og den holder generelt kun et år eller to efter ny-maling: Det irriterer mig med alt det maleri!

De 10 Vinduer er med seks glasfelter, og terassedøren, der er dobbeltfløjet, er med 20.

Alt efter, hvordan man gør det op, ville nyt glas i gamle vinduer nok koste 20.000, mens helt nye vinduer ville koste nok 40.000.

Ser regnestykket helt galt ud, eller er min "sjusninger" rimeligt tæt på?

Så vidt jeg ved, er der noget med, at der kommer noget tilskud til energi-renovering til nytår passer det? Og hvad er der så, der konkret tilskud til?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nødt til at få et tilbud, på hvad det vil koste med vinduer og døre, fra en anerkendt leveandør.
Det vil blive rent gæt, hvis jeg skulle slynge en pris ud, udfra de givne oplysninger.

Termoruderne er de defekte alle sammen?


Hvis dine vinduer ikke er rådne, skulle du måske finde en bedre maling, og fremgangsmåde.
(der kommer nok snart en og foreslår lindoliemaling, det ville jeg nu ikke anbefale.)

mvh jens
Alt efter hvor gamle dine vinduer og døre er, ville jeg da overveje nye med det samme.

Er det ældre vinduer med dårlig tætning, og gamle anverfere osv. ville jeg da uden tvivl skifte ud til nyere, med bedre tætning og paskvilde greb.

Skal de ordnes skal de jo sikkert renses helt i bund, da malingen kun holder 1-2 år, virker det jo som om bunden ikke er god nok at male på, ellers er de bare for ophobet af fugt.
Kan købe 10 stk vinduer med sprosser og en stor dør for 40.000 kr? Næppe?

Hvis vinduerne derimod er ok - alt det maling må da ha' gjort lidt gavn :o) - så er det jo helt oplagt at skifte ruderne selv. (Der er jo lige vejr til det :o))
Og så lære at male med noget ordentligt maling!
stillestående vand på maling i længere tid vil vel altid gøre at det ryger af uanset producent ikk. Det er vel derfor bundlister med drypnæse er opfundet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er ingen vandrette flader på den udvendige side af vinduer. Hvorpå der kan stå vand jo. :o)
Annonce
Eller det skulle der i hvert fald ikke være.
Lige umiddelbart lyder det til nyt glas, og så nogle ordentlige bundlister, eller lister i plastic/PVC hele vejen rundt, og så ellers male - æv!! Vinduerne er ellers kun 12 år gamle: Møg!

Kender nogen noget til tilskud til energi-renovering??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også