Indsugning til pilleovn.

Hvad skal man bruge til det.. huldet i ovnen er 40mm. kan kan ikke rigtig finde nogle spirorør og fitting i de størelser.. rummet pille ovnen står i er 16m2 så der er ikke nok luft til forbrænningen.

har masser af dem  på arbejde til vores spon udsugning.. synes bare det er underlig at de ikke findes på nettet..

Men er der andre slags rør jeg jeg kan bruge til det tænker lidt på at tag noget hvide kloak rør og bruge til det... så laver overgangen fra ovnen til plast røret af det der alu flexslange til biler..

det brude da at være fint nok jeg skal bare ha slange ind igennem en væg, koblet på røret og op på loftet. og det er jo kun frisk luft den skal trække ind..
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder en blæser, der vel får luft fra rummet gennem mere end 40 mm?? Normalt er det bare en konsolblæser, der er dækket af et blikskjold. Hvor om alting er, skal du bare have åbnet op i rummet, dvs. føre et alm rør gennem væggen med en ventilator på eller blot en klap

 

ventiler i vægge dur ikke, dem der bor vil lukke dem hele tiden. så det skal være en løsning som de ikke kan lukke for. derfor skal det være et rør der er koblet til indsugning pilleovn
Skrevet af uldal på 07 okt 2012 07:04
Der sidder en blæser, der vel får luft fra rummet gennem mere end 40 mm?? Normalt er det bare en konsolblæser, der er dækket af et blikskjold. Hvor om alting er, skal du bare have åbnet op i rummet, dvs. føre et alm rør gennem væggen med en ventilator på eller blot en klap


Det er insugning til forbrændningen og ikke til rumblæseren..
Den blæser jeg skriver om, er blæseren i pilleovnen. En pilleovn tvangsfødes med luft fra sådan een. Jeg tro r ikke på, at den kun får luft gennem 40 mm. Hvorom alting er, skal du bruge mere luft, men jeg forstårmikke rigtig din bemærkning omkring " dem der bor vil lukke hele tiden". Hvis du kan montere en ventil i væggen og derfra føre et lukket rør frem til ovnen, må sagen jo være i orden. Men find ud af, hvor ovnens vlæser får luft fra. Så kan du sætte rørstudsen lige ud for, der er ingen grund til ventilator i røret.

 

Annonce
Skrevet af uldal på 07 okt 2012 15:04
Den blæser jeg skriver om, er blæseren i pilleovnen. En pilleovn tvangsfødes med luft fra sådan een. Jeg tro r ikke på, at den kun får luft gennem 40 mm. Hvorom alting er, skal du bruge mere luft, men jeg forstårmikke rigtig din bemærkning omkring " dem der bor vil lukke hele tiden". Hvis du kan montere en ventil i væggen og derfra føre et lukket rør frem til ovnen, må sagen jo være i orden. Men find ud af, hvor ovnens vlæser får luft fra. Så kan du sætte rørstudsen lige ud for, der er ingen grund til ventilator i røret.


Den type pille ovn vi bruger er den type med en røgsuger.. alt så den danne undertryk i brændkammeret. for at den så kan brænde suger den luft til forbrændning igennem den omtalte 40mm rør..


rimelig simpel.
Planen er at imorgen tag jeg en hvid 40mm kloak rør og sætter den på indsugning røret. røre det op på loftet og på den gammel aftræk fra en gasvandvarmer hun havde en gang..

hvis jeg laver træk kanaler i huset vil dem der bor der lukke hele tiden da det er gamle mennesker der fryser altid.
Ok, nu forstår jeg

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis