philips led spot.

nogen der kan hjælpe mig med at finde de spots, philips har lavet.
skal have led spots op i køkken og stue, og min bror har nogen af den slags jeg gerne vil ha..

men hans de er købt ved en elektriker, så ville se om de kunne findes på nettet billigere.

uden på kassen står der philips master led spot MV  4w . og bag på står der 4w gu10 2700k 220-240 40d

nogen der ved hvor man evt kan finde dem på nettet. og evt lampen der passer til .


takker

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
nogen der kan hjælpe mig med at finde de spots... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du må lige give et link til de såkaldte tests hvor Philips dumper i forhold til billige Kina pærer?

Tror du er ude hvor du ikke kan bunde. At fremstille billige Kina pærer som en bedre kvalitet end et anerkendt mærke som Philips, er vist urealistisk.

Mange billige Kina pærer er produceret i et ret så ærgerligt materiale, som skaber en forfærdelig evne til at køle dioden, hvilket betyder at lysstyrken vil falde hurtigt, samt RA-værdien oftest ligger under 80 RA fordi de bruger f.eks Epistar dioder.

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Til oplysning, så er Philips LED pærer udviklet og produceret i kina - altså kan de godt kaldes "Kina pærer", det står højt og tydligt på deres produkter...!

Så det eneste du som forbruger kan gøre for at vælge et godt produkt - er at kigge på kvaliteten af det du køber, dvs. levetids garanti for et bedre produkt bør være min. 3 år.
(Antal leve timer kan ikke bruges til så meget, for de er svære at dokumenterer).

Nummer to men vigtigst, er at kigge på lysets kvalitet (Ra) - det er nemt – for god kvalitets lys bør Ra være større end 90, jo højere kvalitet jo bedre lys…

Hvis den værdi ikke er oplyst, bør produktet IKKE købes…!

Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Nuvel Philips bliver også produceret i Kina, men du mener vel ikke seriøst at de er på samme niveau som en af de mange Kinesiske LED firmaer hvor der sidder 10 kineserer med en loddekolbe hver?

Kvaliteten, produktionen samt kontrollen med deres pærer KAN IKKE sammenlignes med de såkaldte "Billige Kina pærer"


www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Næ det sage jeg heller ikke, men du bragte selv emnet på banen...

Selvfølige er Philips Kina pærer gode, men så gode er de heller ikke...

Så hvis du skal sammenligne, så findes der leverandør som har bedre kvalitets kontrol og produkter end Philips...

Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Skrevet af Søren - Elux.dk på 29 nov 2012 10:06
Kinesiske LED firmaer hvor der sidder 10 kineserer med en loddekolbe hver?

Du har vist aldrig været på en elektronikfabrik i Kina - loddekolbernes tid er forbi undtaget til reparationsbrug - produktionsvirksomheder er faktisk temmelig moderne og lukker ikke hvemsomhelst ind - de passer på at deres produktionsmiljø ikke bliver forurenet.

Og  for lige at sætte lidt bagved har jeg været i Kina for at starte en produktionsfabrik ( dog ikke elektronik - men dog strøm og spænding på et højere spændingsniveau ) op mere end et år og har set masser af produktionsvirksomheder - de er fuldt på højde med os - også med kvalitetssikring og kontrol.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Skrevet af Søren - Elux.dk på 29 nov 2012 08:53
hvilket betyder at lysstyrken vil falde hurtigt, samt RA-værdien oftest ligger under 80 RA fordi de bruger f.eks Epistar dioder.
Epistar er så vidt jeg er oplyst på Ra=85 - du vil vel ikke påstå at epistar bliver produceret af 10 kinesere med en loddekolbe hver

Har selv købt 10 stk 3W dæmpbare epistar med Ra=85 og en levetid på 50.000 timer og en tid ned til 70 % lysudbytte på ca. 35.000 timer. Det er da ret pænt. Og jeg har det på mail.

Det ser ud til at passe med Ra-værdien og lysfarven på 2800 - 3000 K - også i real life - det er OK.

Billige var de - men at betegne dem nedladende som " billige Kina-pærer " er ikke fair.

Og jeg skal da gerne indrømme at jeg nok ikke finder ud af om levetiden er 50.000 timer - men "who cares" så langt ude i fremtiden.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg er selvfølgelig godt klar over at Kina ikke er lysår bagud på produktionslinjerne... Men nu snakker vi billige Kina pærer, der findes tusindvis af små "fabrikker" der producere disse pærer af lav kvalitet med håndkraft og køber de færdige kits ude i byen..

Der findes uden tvivl mange rigtig dygtige fabrikker, men så snakker vi en helt anden kvalitet samt pris.

Det er korrekt at der findes chips fra Epistar med en RA på 85, men der findes også chips med en RA under 80 som er dem der oftest bliver brugt til de billige pærer.


www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
RA værdi over 85 er forbeholdt professionelle der arbejder med farver. RA værdi på 80-85 er til den almindelig husholdning.

Sunlux vil gerne have folk til at tro de har 10-20% højere RA værdi end alle andre, men det er ren svindel efter min overbevisning. - Jeg ser gerne dokumentation der kan modbevise min påstand.

Skrevet af Prolys på 29 nov 2012 09:46

Så det eneste du som forbruger kan gøre for at vælge et godt produkt - er at kigge på kvaliteten af det du køber, dvs. levetids garanti for et bedre produkt bør være min. 3 år.
(Antal leve timer kan ikke bruges til så meget, for de er svære at dokumenterer).


He he, meget interessant oplysning du kommer med her. 
Altså en lyskilde skal have en levetid på mindst 3 år, men hvis producenten skriver at den kan holde i eks. 20.000 brænde timer så er det en fallit erklæring?

jeg ville da hellere se en test der siger hvor mange timer den holder, da det jo er individuelt hvor længe min lyskilde er tændt... 
Hvis jeg kun har den tændt 1 time i døgnet vil den have brændt 1095 timer efter 3 år 

Omvendt hvis jeg have den tændt uafbrudt, ville den brænde i 26280 timer på 3 år, så kom ikke og sig at timerne ikke betyder noget.
Hvis man så begynder at regne på hvad en lyskilde koster i indkøb pr. time, ja så vil din 3 års beregning være dyr.

Nu ved jeg godt at du vil forsvarer dig med at mit eksembel er tænkt og selvfølgelig vil lyskilden holde længere end de 3 år, hvis den kun er tændt 1 time i døgnet.
Det er også rigtigt, men hvis min lyskilde går efter 3 år og en måned, ja så er det bare ærgeligt, men hvis jeg kan sige at den kun har brændt i feks 2000 timer, ja så har jeg en bedre sag.

Måske ikke overfor dig men overfor producenten. (Phillips, Osram, og GE bytter deres lyskilder, hvis de kommer fra en rigtig handlende)
Og du burde som sælger bytte med et smil, for at yde service, på kvalitets produkter.  
  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej pjedsted

Tak for interessen i vores kvalitets produkter, jeg kan oplyse at Ra80 er den samme lyskvalitet som en sparepærer har...!

Der er sikkert mange som ikke vil være enig med dig i den betragtning, som du fremlægger ved at sige sparepæren har et godt lys...!
(Selvfølge er der også mange der er tilfreds med det lys, men prøv at spørg deres kone hvad hun syntes hvis hun fik valget)

Ra over 95 gør at farverne ser naturlige ud som under en glødepærer, hvilket syntes at være vældig praktisk i køkkenet og badeværelset. Og selvfølelige også andre steder hvor man ønsker et naturligt lys…

- I køkkenet da madvaren får deres korrekte farver, og bliver meget mere appetitlig at se på…

- I badeværelset da huden og makeuppen bliver korrekt og naturlig at se på…


Du eller andre er selvfølelig velkommen til at kontakte os for den ønskede dokumentation…

Eller du kan købe et testinstrument og selv lave testen (dem sælger vi også - hvilket gør at vi kan værer så sikkere på vores produkters lyskvalitet(Ra)).


PinkHenrik

Jeg gav denne vejledning til at forbrugeren kan få en mulighed for at undgå de værste produkter på markedet.

Vi bytter selvfølelig også på samme vilkår som andre førende producenter i markedet, men har dog hørt det nogle gange være svært for erhvervs kunder at få byttet Philips produkter – ret mig hvis jeg tager fejl…

Der ud over kan jeg oplyse at SunFlux produkter normalt kommer med en L70 levetid på over 35.000timer…


Håber informationerne hjælper i valget at LED lyskilder...


Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis