nye fliser på badeværelse

Hej

jeg kunne rigtig godt tænke mig at få sat mit badeværelse lidt i stand, primært nye fliser, nyt håndvaskskab, og evt. lagt nogle af rørene ind i vægen.

det problem jeg lige går med nu, er at jeg det gulv jeg har lige nu er et beton gulv, et af de slags som tit findes i lejligheder.
da jeg ikke ønsker et kæmpe projekt, hvor gulvet skal rives op, tænkte jeg på om man ikke bare kunne ligge fliser ovenpå, og vis man kan om der er noget specielt jeg skal forholde mig til så?

jeg har lagt nogle billeder op så i lige kan se badeværelset.

håber meget i kan hjælpe mig

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis opkanterne er afrundede skal de slibes således at de bliver kantede. så underlaget er jævnt. Og ellers er det bare at rense gulvet godt med grundrens, og slibe overfladen lidt så den bliver mere rug. Herefter gulvprimer/forankringsgrunder

Elektronikteknikeren
Sådan et fint terazzogulv ville da være oplagt at få renoveret, har du overvejet det? Eller er det for hærget? Det kan jo slibes af en gulvsliber og blive rigtigt pænt igen...
Du skal i hvert fald installere ny afløbsskål når du lægger fliser på det gamle gulv, hvis du vil overholde reglerne..

Elektronikteknikeren
havde jeg også regnet med, må man ikke godt gøre det selv Gregeren ?

pilehave: er ikke lige min smag desværre, har svært ved at forestille mig det kan blive pænt :/
Det er vidst en opgave for en VVS'er, men det er ofte nemt, og jeg siger det ikke til nogen.. man skal bare lige sætte sig ind i div. regler med vådrumstætning osv... se http://lip.dk/vejledninger.aspx?lang=da

Elektronikteknikeren
Annonce

Det er da vist et "overskudsprojekt"  :o)

 

Fint flisearbejde, intakt gulv, fejlfrit inventar!

 

Afrensning af fliserne.

Rørene afrenses og males, hvilket er velegnet som GDS-arbejde. (At indlægge rør i murværk er ikke noget man bruger meget i dag).

Afslibning af gulvet som er nemt at gøre med almindeligt el-slibeværktøj. Fordi  marmorsplit og cement er rimeligt blødt! (Dog bemærkes det at det er ”fattigmandsterrazzo” – fordi der er anvendt alm. grå cement!)

 

Der afsluttes med montering af nyt toiletsæde, bruseforhæng og toiletbørste - i matchende kulører naturligvis!! 

syntes de hvide fliser der er nu er vildt grimme, så ville gerne have nogle af en anden stil, så det bliver lidt mere personligt i stedet for det meget hvide sterile hvide look det har nu.

derud over ser inventaret der er måske bedre ud på billederne end i virkeligheden, for de er meget slidte og gamle.

men mange tak for de mange svar der er kommet indtil videre
Ja, med lidt arbejde, så skal det nok blive fint igen.

Udover terazzo opkanten, så er der heller ikke problemer i at lave det sådan.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også