golfbolde Nedergaard20 80 9800 04-10-2012 23:31 jeg står og mangler en del golfbolde til at lave stigegolf af er der nogen der har nogle de vil forære eller sælge til meget billige penge håber nogen kan hjælpe A Nedergaard jeg står og mangler en del golfbolde til at lave... Vis hele indlægget 27 svar « ‹ 1 2 3 Følg tråden Der er 20 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
PinkHenrik 6108 6300 28-02-2014 19:09 For lige at vende tilbage... så vil jeg mene at en golf- bolDt er noget vrøvl at sige. En bolDt er en rund anordning der er hul (de første man sparkede rundt var vist svineblærer), og derfor er en golf-skyde-ting nød til at være en kugle, da den er massiv. Ligesom en bowling, billard, og rom kugler er Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nitter 5936 7700 28-02-2014 20:43 Skrevet af PinkHenrik på 28 feb 2014 19:09 For lige at vende tilbage... så vil jeg mene at en golf- bolDt er noget vrøvl at sige. En bolDt er en rund anordning der er hul (de første man sparkede rundt var vist svineblærer), og derfor er en golf-skyde-ting nød til at være en kugle, da den er massiv. Ligesom en bowling, billard, og rom kugler er Nej vist ikke en svineblære. Var det ikke mellemamerikanerne der startede med at sparke til en kugle af naturgummi ? Øh, men siden hvornår er det danske sprog og logik gået op i en helstøbt enhed ??? Det hedder mig bekendt en tennisboldt, uagtet den er massiv. Og hvordan er det så lige det er med en fjerbolt ??? Mvh. Leif. Onliner: "Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Håndværkeren 20251 28-02-2014 21:56 HÆ HÆ ! Det bliver da bedre og bedre for tiden. Siger mand fjerbolt eller flere fjerbolde, de er nok lettere end kølbolte
Nitter 5936 7700 01-03-2014 08:26 Åh, der er vist lidt med staveriet på endelserne, men ellers er eksemplerne gode nok. Hvis man er manD uden D siger man vist fjerbold og fjerbolde på risdansk. Mvh. Leif. Onliner: "Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Håndværkeren 20251 01-03-2014 08:52 Utroligt morsomt hvad vi kan få ud af en så gammel tråd ( 2012 ) Ny tilkomne må tro at vi er gale her på LDS Men det er bare ren hygge på Dansk Annonce
PinkHenrik 6108 6300 01-03-2014 12:05 Det er også derfor vi godt må "hærge" tråden lidt En tennis-boll er faktisk hul (det ved jeg fordi min schæfer var ekspert i rive dem fra hinanden, når naboens børn skød dem ind til os). En fjer-boll er faktisk også lidt hul (selvom det ikke er meget). Jeg kan huske at min far altid brugte udtrykket: ud og sparke til svineblæren. Når der skulle ses eller spilles fo'boll.... Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Håndværkeren 20251 01-03-2014 14:09 At din Far skulle ud at sparke til svine blæren kan godt passe, for det brugte de børn der ikke havde penge til en rigtig fodbold. Den gang var en fodbold jo af læder med en gummi ballon inden i, de var svære at holde luft i, fordi der endnu ikke var opfundet en ventil til fodbolde den gang. Der var monteret en lille gummi slange på ballonen som man kunne pumpe den op med, denne blev så bukket sammen og om snøret med et stykke hampegarn lagt ind på plads og bolden der den gang havde en snører åbning blev snøret sammen og overskydende sløjfe lagt ind under snøren. Min Mor sad og reparerede fodbolde for de lokale fodbold klubber i Svendborg da jeg var dreng.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her