Montering af dampspærre ved kvist?

Hello,

Jeg ville lige høre eksperterne om hvordan jeg monterer dampspærren korrekt omkring mine kviste og her tænker jeg selvfølgelig på rundt ved vinduet.

Jeg har købt noget folieklæber i XL Byg, som jeg havde tænkt mig at klæbe dampspærren fast til vinduesrammen med. Skal det fastholdes med en liste af en art eller er folieklæberen nok til at fuge dampspærren fast med?

Jeg skal vel have lidt isolering imellem kvistrammen rundt om vinduet og dampspærren, så dampspærren ikke ligger direkte mod selve forsiden af kvist skellettet?





Håber der er en venlig sjæl, som kan hjælpe her!

Fortsat go' aften!

 SELVBYGGER!!!

Hello, Jeg ville lige høre eksperterne om... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det burde de ikke.
Nu melder historien jo ikke noget om, hvor meget isolering der er i kvistflunkerne i forvejen, men er der 95 mm (forhåbentlig mere?) kan du bare føre dampspærren videre ind til vinduet, og føre den ud på karmen hvor den klæbes fast.

Dog ville jeg forskalle med 45 x 45 mm forskalling vandret med c/c 45 cm (fastgøres ved karm med vinkler) og isolere med 45 mm mineraluld, dampspærre, 2 lag gips. Husk at skære det stykke dampspærre af du har ført ind i lysningen ved denne løsning.

Det havde dog været smart med en not til sidste lag gips i karmen, men det er for sent nu.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis