Rustbeskyttelse

Jeg har ladet mig fortælle, at når der bores huller karosserietpå bilen for at indsprøjte Dinitrol, at jernspånerne der kommer til at ligge i hulrum og paneler kan medvirke til dannelse af korrosion.
Pladesmeden jeg kender siger, at det faktisk er mere til skade end gavn og at bagbeklædningen skal afmonteres for den bedste løsning.
Nogle fabrikanter fralægger sig ansvar for garanti hvis der er boret huller i karosseriet.

Det jeg undres over er- hvis det er noget om snakken - at der bliver boret huller i bilerne og at det må være noget som DTU eller andre må kende noget til.
Vh HP

venlig hilsen

Henning Peter
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo men hvor stort kan problemet være når det hele bagefter sovses ind i rustbekyttelse

 varmetossen

Jeg tror ikke problemet er så stort, og det er jo langt fra alle borespånerne, der ender inde i hulrummet.
Nogle hulrum er jo utilgængelige, selv med aftagne beklædninger mv. Så her skal bores huller.

Et lille problem, kan væren grater på kanten af hullet, hvis der ikke afgrates, samt hvis det blanke metal ikke grundes og males.


Mvh jens
Pladesmede du kender kan jo så næste gang han ser problemet tage et billede som illustration, for som klaus skriver så soves det hele jo ind i beskyttelse som gerne skulle lukke af for ilt. Ingen ilt = ingen rust.

Jeg skal ikke klage. Den dinitro min har fået har levetidsforlænget mine døre og paneler er jeg sikker på, det er skærmene og bagklappen der forsvinder for mig, og dem kunne jeg have klaret for under 200 kr. med løse dåser dinitorol een gang om året. Dumme mig.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også