fast gørelse af taglægter oven på bølge erternit

Hej skal hjælpe med at monter ståltag oven på eksisterende bølge eternit tag,
 Hvordan fast føre jeg lige de lodrette tag lægter gennem de gamle plader ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du mener forhåbentligt de vandrette lægter, og dem fastgør du med meget lange skruer. Der findes faktisk skruer der selv er i stand til at "bore" sig igennem eternit pladerne.
hej håndværker , er det ikke dem der skal ligge i bunden af bølgen der skal gøres fast ?
min plan var at lægge en lægt i bunden af bølgen og så en på tværs oven på som bliver fatst gjord i den der ligge på langs
( i bunden af bølgen)
Det er unødvendigt at skrue lægter imellem bølgerne på eternitten, du skal bare lægge dem over de underliggende lægter, så skal det nok holde. Du kan eventuelt forborer ned igennem lægten og toppen af en bølge.

Men var det dog ikke bedre du pillede eternit taget ned ?
vil vil bruge det gamle som under tag der er ikke merer end 5 grader hældning .
trode ikke at bølger hunne bære der for villle jeg ned i bunden af disse for at bære beder.
hvis jeg ligger i bunden kunne man jo også lægte lidt tætter til de ny ståltrapetz ikke ?
Skrevet af jamesdean på 04 okt 2012 12:04
vil vil bruge det gamle som under tag der er ikke merer end 5 grader hældning .
trode ikke at bølger hunne bære der for villle jeg ned i bunden af disse for at bære beder.
hvis jeg ligger i bunden kunne man jo også lægte lidt tætter til de ny ståltrapetz ikke ?

Jo det kan du sådan set godt, men så tror jeg at du skal have noget vindpap imellem lægten og tagpladerne. Så eventuel fugt ikke trækker op i træet.
Annonce
Det bliver da noget af et fodblik du skal ha på:-) håber da vandet når ned i tagrende.
Ja, kønt er det altså ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis