Metabo

Har lige anskaffet mig Metabo's akku skruemaskine og slagmaskine 18V 3Ah, men er der nogle kloge hoveder herinde, der ved om Metabo's 4Ah batterier passer i maskinerne?

"...hvis i tvivl - brug mere gaffatape!"

Krøyer
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis spænding og det fysiske interface incl terminaler passer er det ikke noget problem. Capaciteten (mAh) fortællerblot hvor meget energi batteriet kan rumme.
Check også lige at det er samme teknologi (Li-Ion vs. NiMH).

 

Terminalerne burde efter sigende være de samme og begge er de Lithium-Ion batterier. Men om de begge er 18V er jeg lidt usikker på...
Men tak for forklaringen.

"...hvis i tvivl - brug mere gaffatape!"

Krøyer
Så forøvrigt lige det lokale xl havde en Metabo boremaskine, med to stk 18 volt 4 ah li-on baterier til 1299 incl moms.
http://viewer.doomags.com/9191
mvh jens
Lidt metabohistiroie. Da jeg var i lære i tresserne (i forrige århundrede) fik jeg fat i en kasseret metabo boremaskine og viklede den om med lidt større kvardrat i tråden i felt og anker. Og hvad den maskine har ydet i alle årene er helt fantastisk. Det var godt nok længe før de kabelfri, men jeg opgiver aldrig den med ledningen

 varmetossen

Annonce
Ingen tvivl om at de trådede maskiner udlever de trådløse. Men jeg har også haft mange gode erfaringer med Metabo. Selvfølgelig findes der også Bosch, Hitachi og DeWalt, men personligt synes jeg bare at Metaboen bedre dækker behovene; den kører med samme Styrke og spænding. Jeg synes bare at den er lettere end dens konkurrenter. Det kan godt være at det bare er mig. Det er det nok. Men hvis man går og skruer spirorør op i loftet en hel dag, så bliver vægten en MEGET vigtig faktor. Og så gjorde det ikke valget sværere, når man så får en akku slagnøgle med i købet. Ok, den har ikke slagfunktion, det kunne være rart, men klarer mig!
Tak, for rådet, je_ns, men har jo allerede maskinen, som har en enkelt feature, som mange af de andre ikke har (inklusiv den du sendte link med). Denne her har nemlig muligheden for aftagelig patron, hvor der gemmer sig en bitsholder bagved. Alletiders, så man ikke skal skifte hele tiden imellem bor og bits; man tager bare patronen med boret af og sætter bits'en i holderen.

"...hvis i tvivl - brug mere gaffatape!"

Krøyer
Nå, nu tog jeg mig sammen og skrev til metabo.dk og hvis andre går med spørgsmålet i tankerne. Nu eller senere. Kan jeg oplyse, fra kilden, at Metabos batterier, fra 1,4Ah og op til 4Ah passer på alle deres maskiner.
Men ja, så er der det, at batterier er næsten dyrere end batterierne. Men ok, så er det da rart at hvis batterierne står af før maskinen, at man så stadigvæk kan købe en ny maskine og bruge de nye batterier til den gamle maskine. Eller omvendt; at bruge de gamle batterier med en ny maskine.

"...hvis i tvivl - brug mere gaffatape!"

Krøyer
Jeg har en Makita med 18 volt 3 ah li-on baterier, jeg synes nu de holder rigtig længe, og når de lader op på 20 minutter, kommer man ikke i bekneb for power.

Men selvfølgelig så kommer man jo længere med 4 ah

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis