varmebesparelse ved nye vinduer og isolering.

Hej.
Er der nogen som har erfaring med, hvor stor varmebesparelse på nye vinduer og isolering på loftet faktisk kan give i kr.
Jeg har et hus på 174 m3 hvor alle vinduer er gamle og skal skiftes. Derudover vil jeg ligge 145 mm ekstar isolering på loftet så det kommer op på 345 mm. Jeg skal også have andre radiator op, da de sidder ind i muren så der ikke er noget isolering mellem ydermur og radiator.

Der er et forbrug på 30000,- kr ved naturgas pt
Det vil være dejligt hvis der er nogen som kender til ovenstående og kan fortælle lidt om den besparelse som i evt. har opnået. Jeg synes jo der bliver lovet noget meget forskelligt når jeg læser om det.

Håber der kommer nogle bud.
MVH
alte

<p>&#160;</p>
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor meget det giver kan nok ikke siges særlig præcist, men hvis dine vinduer og døre er gamle, kan det altid betale sig at skifte dem, nye vinduer og døre isolere langt bedre idag end for bare 10-15 år siden. jo større/flere vinduer du har, jo større vil besparelsen være på sigt. men de skal nok tjene sig selv hjem på omkring 10 år eller mindre.

efterisolering på loftet er rimelig billigt(hvis det er et etplans hus) så det skal også nok tjene sig selv hjem hurtigt..
Ja den er jeg med på, for det skal laves så det handler ikke om at få det lavet, men mere om forventningen til hvad jeg kan spare på varmen ved at gøre det. Jeg synes at læse, at de lover op til 20% besparelse ved at sætte nye døre og vinduer i samt isolering af loft dvs 6000,- kr ud af de 30000,- kr him.....
Det er er ældre gasfyr med nyere brænder, er der noget man kan gøre der. Jeg har ikke købt huset endnu så jeg kan ikke sige så meget om.
MVH
alte

<p>&#160;</p>
noget du virkelig kan spare penge på er at skifte den gl kedel ud med en ny kondenserende de er vel snart oppe på 107 % i udnyttelses grad

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Har tænkt på det, har du en ide om hvad der kan spares, hvad ligger de gamle på i virkningsgraden

<p>&#160;</p>
det er umuligt at sige hvor meget du spare, du skriver der er et forbrug på 30.000 kr, men det er jo ikke dit forbrug. da vi flyttede i hus for 3 år siden stod der også et forbrug på 13500 kr. vi brugte(2 personer) for 14.500 kr i gas det første år, og der brugte vi brændeovnen en del ved siden af, dvs hvis vi kun havde brugt gas ville det nok have været nærmere 18-20.000 kr. ikke helt i nærheden af de 13500 kr. de beregnede, og vi havde altså ikke 28 grader i hytten(bortset fra når brændeovnen kørte)

hvis det gamle fyr/brænder er mere med 10 år gammelt siger de man kan spare mindst 10%, op til max 20%.
Annonce
kommer helt an på hvor gl kedelen er.Hvis det er sådan en gl oliekedel der bygget om som man gjorde i 80 erne vil jeg sige mindst 35%-40 % men det er svært at svare på når jeg ikke ved hvad kedel der er tale om

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
For det allerførste er opvarmningsformen og prisen jo helt afgørende for besparelsens størrelse.

Men hvis vi lige holder os til isoleringen på loftet.

Så mener Rockwool at du kan spare ca. 800 kr om året ved en investering på små 10.000 kr hvilket giver en tilbagwebetalingsperiode på ca. 12½ år.
Hvis du selv udlægger isoleringen kan det vel købes til 35 kr/m2, altså godt 6000 kr. Og så begynder det jo at se lidt fornuftigt ud!

http://www.rockwool.dk/beregninger/spar+penge
Det er jo også det som bekymmer mig, da der jo også er et brændeoven i huset, der står jo ikke, hvor meget de har brugt den. Vi bliver 5 som skal holdes varmt så det er jo klart at varmeregningen kommer til at betyde noget.
jeg kan læse, at det er en gasfyr fra 94 hvor der er monteret ny brænder, men selv varmvandsbeholderen sidder uden for gasfyret. Betyder det noget??
Har jeg hørt rigtig lyder det da også til at jeg kan hente 5000 til 8000, hvis jeg udbeder noget af det vi har talt om. Derudover har jeg overvejet at smide solvarme op på taget. ikke socseller, men kun solvarme for at klare vores forbrug på varmt vand de dage jeg ikke skal have varme på huset. Men det kan vel også give en lille tilskud til varmen i foråret og efteråret. hvad tænker i om det. Jeg vil vælge solvarme af den årsag at vi nok indenfor en kommen tid ikke har børn boende hjemme, og derfor ikke har så stort et forbrug længere.

<p>&#160;</p>
Varmeregningen betyder da mere jo færrer man er! Beboere i boligen jo! .o)

Men skal der rigtig regnes så handler det vel om det samlede energiforbrug. Og hvor investeringen i besparelser hurtigst kan tjenes hjem!
Og i hjem med teenagere er det vist en 3-minuters timer på bruseren. Bortset fra hængelås på køleskabet. Har jeg hørt!
VVB sidder vist altid uden for fyret, som regel som 2 hvide kasser, fyret øverst og VVB nederst. mit gasfyr er også fra 94, du kan sikkert regne med en besparelse fra 10-15%, og hvis pumpen ikke er skiftet til en A pumpe, er der sikkert også en god besparelse på den, ved da at vores pumpe er en rigtig strømsluger..

Jo flere der er i husstanden jo mindre varme skal der bruges for at varme op(mennesker er jo omvandrene lavvarme radiatore ), ihvertfald i teorien, nogen folk kan jo lide og sove med vinduet åbent om natten, og hvis der er vinduer åbent i 4 værelser hver nat om vinteren, så koster det nok at varme huset op om morgenen

En sparebruser er vist et "must have" når man har teenagere
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis