Det svære vindues-valg: Velfac, Ideal Combi, Håndværkervinduet, tja...

Puha, jeg synes ikke det er nemt.

Har tidligere lavet indlæg lidt om det samme, men er ikke kommet meget videre i min proces.

Jeg står og skal have skiftet vinduet er hele hytten 190m2 1 kælderdør, en bryggersdør og en hoveddør.

Det bliver en større udskrivning og man vil jo gerne have det bedste af det bedst.

Nu kommer Velfac og giver et tilbud - ikke at jeg regner med at benytte dem, men så har jeg da en referenceramme og nogle der kan give nogle input.

Velfac havde jo en grim sag i 2008 og der er mange negative tråde på nettet og om deres produkt er blevet bedre er svært at vide? Er de det?

Ideal Combi laver nogle spændende produkter men også her finder jeg flere negative tråde om lige frem is indvendig og ikke mindst dårlige behandling når man forsøger at komme i dealog med firmaet.

Passiv Vinduet fra Horn Vinduer lyder da også spændende, men her kan jeg ikke finde meget feedback.

Håndværker vinduet har naboen fået og de er i hvert fald ikke dyre, men hvordan de klare denne vinter ved jeg ikke...

Samlet set er jeg forvirret, meget. Vi vil gerne have funktionelle vinduer, der sikre et sundt indeklima og der forventes at holde i mange år endnu.... - hvem vil ikke det?

Hvem ville du vælge? Hvad ville du vælge?

Skub mig lidt på vej....

Mvh

Frederik
Puha, jeg synes ikke det er nemt. Har tidligere... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Danske vinduer er overtaget af Energivinduet, hvad det så er. pr. 01.10.12 Ifølge denne meddelelse:

http://www.trustpilot.dk/review/www.danske-vinduer.dk

Men konkurs eller ej, det bliver deres tidligere fremstillede produkter ikke ringere af.
Og jo, fabrikken ligger i Sunds altså også i Danmark.
Skrevet af vile på 09 okt 2012 21:44
Danske vinduer er overtaget af Energivinduet, hvad det så er. pr. 01.10.12 Ifølge denne meddelelse:

http://www.trustpilot.dk/review/www.danske-vinduer.dk

Men konkurs eller ej, det bliver deres tidligere fremstillede produkter ikke ringere af.
Og jo, fabrikken ligger i Sunds altså også i Danmark.
Men når der er så mange spillere på markedet, når et firma der ikke har kunne klare sig i markedet "genopstår" eller overdrages - hvorfor skulle jeg som forbruger ligge mine penge der?

Det er da at spille højt spil med reklamation, garanti og evt. levering...

Hvad andre tør skal jeg ikke kunne sige, jeg vælger en anden producent..

Mvh

Frederik
Valg af nye døre og vinduer.
Man bør selvfølgelig lytte til andres erfaringer, og så må man ikke undlade at checke firmaerne i Trustpilot.dk

S JAKOBSEN - SÅ KØRER DET FOR DIG.

Vi har lige fået nye vinduer i hele huset - 20 stk + en skydedør og 2 hoveddøre. Valgte velfac - udelukkende på udseende, da vi ville have en smal ramme med størst muligt lysindfald. Vender tilbage om 10 år om de stadig er gode 😁


Vi bestilte direkte hos velfac. 

Generelt kan man sige at sammenbygninger altid i et eller andet omfang er problematiske, altså f.eks. som træ/alu, fordi de 2 materialer har vidt forskellige egenskaber, og ikke arbejder ens. Noget man især skal være opmærksom på er sammenbygningen af de 2 komponenter, hvor der f.eks. unødigt kan ophobes fugt omkring træet - det gælder især hvor en aluskal påfores et ellers typisk trævindue. Det har vist sig ikke at være en optimal løsning med tidligt opståede rådskader etc.

Det behøver ikke direkte være så slemt, men nedsat funktion, som svigtende tætning, låsesystemer etc. kan også være problemer der opstår henover året. Noget kan man justere sig ud af (igen og igen og igen...), men til tider er det så galt at det ikke lader sig gøre - Dette forekommer dog mest ved plastvinduer. Mindre ved de gammelkendte kvalitetsmærker, end de billige lykkeriddere.


Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

jeg har selv træ/alu fra kpk.

Synes det er nogle kanon gode vinduer.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis