Det svære vindues-valg: Velfac, Ideal Combi, Håndværkervinduet, tja...

Puha, jeg synes ikke det er nemt.

Har tidligere lavet indlæg lidt om det samme, men er ikke kommet meget videre i min proces.

Jeg står og skal have skiftet vinduet er hele hytten 190m2 1 kælderdør, en bryggersdør og en hoveddør.

Det bliver en større udskrivning og man vil jo gerne have det bedste af det bedst.

Nu kommer Velfac og giver et tilbud - ikke at jeg regner med at benytte dem, men så har jeg da en referenceramme og nogle der kan give nogle input.

Velfac havde jo en grim sag i 2008 og der er mange negative tråde på nettet og om deres produkt er blevet bedre er svært at vide? Er de det?

Ideal Combi laver nogle spændende produkter men også her finder jeg flere negative tråde om lige frem is indvendig og ikke mindst dårlige behandling når man forsøger at komme i dealog med firmaet.

Passiv Vinduet fra Horn Vinduer lyder da også spændende, men her kan jeg ikke finde meget feedback.

Håndværker vinduet har naboen fået og de er i hvert fald ikke dyre, men hvordan de klare denne vinter ved jeg ikke...

Samlet set er jeg forvirret, meget. Vi vil gerne have funktionelle vinduer, der sikre et sundt indeklima og der forventes at holde i mange år endnu.... - hvem vil ikke det?

Hvem ville du vælge? Hvad ville du vælge?

Skub mig lidt på vej....

Mvh

Frederik
Puha, jeg synes ikke det er nemt. Har tidligere... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Turde du?

Mvh

Frederik
Jeps - kender kvaliteten - og den er god.

De har ændret på deres hjemmeside så der nu står at der ikke er nogen forudbetaling - men betaling ved levering.

Hvad deres 10 års garanti så er værd er spørgsmålet.

De panoramavinduer jeg skiftede i sommerhuset i foråret er der ikke garanti på mere - selvom de var købt med 10 års garanti.

Det var så en god kvalitet til en god pris - så fred være med det......

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

@Koludabyg
Nu har jeg haft en lokal tømre ude og han giver en pris på et tilbud på: Outrup, hvad siger du til dem

Mvh

Frederik
AV!

Det havde jeg ikke hørt!

Der var jeg heldig at få leveret vinduer for mine sparepenge.

Forudbetalt!
altså kender ingenting til vinduer overhovedet. men den gamle har været glarmester i 35 år. og har arbejdet hos ideal combi de sidste 10. og ved hans holdning er at det er velux/velfac og ideal combi der laver de ubetinget bedste vinduer. de skulle så også være cirka lige gode. dog er der jo forskellige modeller til forskellige formål. mener også de som de eneste producerer i danmark.
Stark har 25% rabat på velfac, outline, thema lige nu.
Jeg har ikke læst noget i den lokale sladder sprøjte omkring danske døre og vinduer skulle være genopstået, men muligvis.

Garantier giver jeg ikke meget for, alle producenter er pressede
@Pita, takker...

Havde selv overvejet at indhente tilbud på Outline også, så det er herved gjort via stark.

25% er dog svært at vide om man får, da man jo kun indhenter et tilbud per producent, så man ved jo ikke om det reelt er 25%...

Men så får jeg da 2 tilbud at sammenligne...

Mvh

Frederik
Hos stark
Kan må få deres katalog samt vejledende pris, så kan mås
ke kan man sammenligne lidt
Stark har altid "25% rabat på velfac, outline, thema lige nu."

Og hvis ikke Stark har det så er der andre der har det. Eller på nogle andre vinduer :o)

Som det siges handler det ikke om procenter, men om priser!

(Der sælges stort set ingen vinduer til de vejledende priser som opgives af producenterne - eller importørerne)


Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis