Nyt pillefyr - nettoudgift??

Hej alle!

Jeg undskylder på forhånd, hvis dette er behandlet i en anden tråd - måske man kunne pege mig i den rigtige retning, hvis det er tilfældet.

Anyways - Jeg har fundet en billig pillefyr-løsning til ca. 25000. Men hvad skal jeg regne med at komme af med oven i prisen på selve fyret? Må man f.eks. selv afmontere sit oliefyr og -tank? SKAL man bruge aut. møntører (det regner jeg egentlig med) - og hvad koster det rundt regnet?

Hvad er jeres erfaringer?
Alle svar modtages med entusiasme

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må lave det hele selv, dog skal skorstensfejeren godkende opsætningen.
Du skal sørge for at din olietank er suget helt tom. Løft enden modsat pumpestedet.
Det kan dog være klogt, at få indstillet fyret af det sælgende firma, men det er normalt en del af handlen.

Med venlig hilsen
ktm

 

1" er det almindelige.

Du skal lige overveje at sætte et omløb på fremløb og retur, via en shunt, så du holder en kedeltemperatur på min 60 grader også i bunden af kedlen, idet jeg går ud fra, at det handler om en pladejernskedel. Ellers ruster den væk på 8-10 år.

Skorstensfejeren skal også godkende hele installationen, så måske vil det være klogt at snakke med ham først. Nogle gange forlanges der brandsikkert loft, evt. ved at beklæde det med træbetonplader. Disse gutter kan have meget forskellig opfattelser.

Her er der sikkert mange oplysninger om også dit nye fyr! http://www.stokerpro.dk/index.php

Har lige til morgen fået vinterens første pilleleverance!

Med venlig hilsen
ktm

 

Kender ikke alder på din skorsten, men lysningen skal passe og den skal være relativ godt isoleret. Nye pille fyr kører med meget lave røgtemperaturer.
Indkøring kan du betale dig fra, men vær sikker på at du selv skal bruge mange hyggelige timer i fyrrummet ( gerne siddende på en kasse af de grønne ) med indstillinger. Ikke to systemer er ens. Men som KTM skriver er stokerpro et godt sted at starte.
Velkommen som pillemisbruger.

Claus
Jeg har en muret skorsten - jeg håber ikke, det giver anledning til problemer. Jeg vil forsøge at sætte mig ind i sagerne og måske allerede der nyde en pilsner
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis