Blandingsbatteri bruser danfoss istykker gammel type....!!

Hej

Jeg har et blandingsbatteri af typen Danfoss til min bruser, en gammel hund fra 60-70'erne vil jeg skyde på, da huset er fra den tid, og det højst sandsynligt ikke er blevet skiftet siden.

Problemet med den, er at den er gået i stykker, og den står på en indstilling hvor vandet er meget varmt. Jeg har så prøvet at skille den ad, og har kunnet rodet lidt med den sådan at man lige kan komme i bad, men temperaturen er stadig ikke optimal.

Jeg har så prøvet og se om jeg kunne finde nogle reservedele på nettet til den, men uden noget rigtig held.
Jeg ville helst undgå på nuværende tidspunkt at skulle begynde at pille fliserne ned og skifte blandingsbatteriet helt ud, så ville høre om nogen kendte til modellen, da jeg ikke kender den, for leder lidt i blinde efter stumper.

Det kan selvfølgelig også være at den helt er udgået, og at der ikke er nogen der sælger reservele til den mere, men jeg har fundet et billede på nettet som den faktisk ligner på en prik, forskellen er bare at der står danfoss thermostat istedet for damixa som på billedet..

Billedet kan ses her: http://vvsgiganten.dk/images/items/orig_727499604/-.jpg

Det som skal skiftes i den, er den pal som kører ud og ind når man drejer håndtaget henholdsvis over på koldt og varmt vand, den pal trykker så ind på en fjederpåvirket lille metalplade inde i blandingsbatteriet, som så, enten lukker eller åbner mere for det kolde eller varme vand. Den har sat sig fuldstændig fast, og vil ikke rokke sig, og har prøvet at rense den i forskellige slags olier (smøreolie, rustløsner, symaskineolie), men intet virker.

Håber nogen derude kan hjælpe mig med hvad modellen hedder og hvor man evt. kan købe stumper til den, da jeg gerne ville undgå at pille fliser ned... :-)

Billeder af blandingsbatteriet kan ses her: http://s1340.photobucket.com/albums/o740/Picturemanner/

Og det er billede nr. 4 og 5 som jeg mangler en ny af, som er den pal jeg snakkede om der flytter sig ind og ud, der har sat sig fast...


På forhånd tak :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at skrive til VVS giganten som du linker til, det kunne jo være at de kunne hjælpe?

Med venlig hilsen

Anders

Glem alt om det og få fat i et nyt

Hilsen

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis